۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۴۳۲۳۴۱
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

شیعه بودن در عمل و باطن باید نمود داشته باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: کسی که ادعای شیعه بودن دارد اما در عمل و باطن این ادعا را بدرقه نمی‌کند شیعه نیست گرچه خود را به شیعه ببندد.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه شامگاه یکشنبه 23 خردادماه به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه همدانی‌ها به سخنرانی پرداخت و درباره ارزش جایگاه شیعه، گفت: شیعه در شیعه بودن خود ادعای بی‌ریشه و بی‌اساس، خیالی، گمانی و درنهایت دروغ نمی‌کند، در عمل و باطن شیعه است.

 

وی افزود: وقتی در قرآن آیات مربوط به مومنان، صالحان و متقیان را می‌خوانیم اینان چند گروه نیستند بلکه با تکیه بر کلام امام صادق(ع) و تعبیر پیامبر(ص) همگی شیعه هستند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به ادعای شیعه بودن برخی، عنوان کرد: کسی که ادعای شیعه بودن دارد اما در عمل و باطن این ادعا را بدرقه نمی‌کند شیعه نیست گرچه خود را به شیعگی ببندد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به کتاب اصول کافی (جلد دو مرحوم کافی)، اظهار داشت: دراین کتاب امام باقر‌(ع) خصلت‌های شیعه را بیان می‌کند از این مطلب برگرفته می‌شود که یک شیعه واقعی در حد ظرفیت و گنجایش خودش تقریباً یک انسان کامل و جامعی است، یک معدنی که تمام سرمایه‌های عظیم در آن جمع شده که نمی‌تواند سرپوشیده و پنهان بماند بلکه آنچه از معرفت را که دارد به تمام عاشقانش انتقال می‌دهد هرچند زحمت فراوان داشته باشد.

 

این مفسر قرآن کریم ضمن بیان اینکه انتقال، معرفت شناخت می‌خواهد، ابراز کرد: باید اصول انتقال معرفت را بدانیم و این کار یک سلسله محرومیت‌ها، بی‌خوابی و زحمت‌هایی دارد، شیعه معدن عظیم و گرانی همچون یک دکتر دوره‌گرد است که همه جا را مسجد برای انتقال معرفت و معنویت، اخلاق و اعتقاد و عمل برای تهی‌دستان قرار می‌دهد.

 

وی افزود: او تا آخر عمرش هم خسته، کسل و سست نمی‌شود زیرا می‌داند برای کجا و با چه کسی معامله می‌کند و زحماتش در این راه چه سود و بهره عظیمی دارد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به تقیه شیعه بیان داشت: شیعه در تقیه به سر می‌برد اما اگر در فکر، اجتماع، اقتصاد و جامعه‌شناسی چنان قوی باشد که دستگاه‌های دولتی غیرمسلمان او را برای انجام کار بخواهند حتی اگر بپذیرد با اجازه امام و ولی خود وارد کار می‌شود و از آبرو، قدرت و پول خود برای حل مشکلات شیعه، مظلوم و گرفتار خرج می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: مرحوم عالم بزرگوار آقای وحید بهبهانی، فردی بود که اگر به داد فرهنگ شیعه نمی‌رسید دشمنان آن را به مرز نابودی می‌کشاندند، شبی حضرت سید الشهدا (ع) را در خواب می‌بیند، می‌پرسد کسی که همراه و عاشق و با شما است و به شما اقتدا می‌کند در برزخ هنگامی که مورد سؤال قرار می‌گیرد و دو فرشته پر قدرت با فریاد آخرتی‌شان بگویند من ربک؟ من نبیک؟ آیا دست پاچه می‌شود و زبانش بند بیاید؟ امام (ع) فرمودند کدام یک از فرشته‌ها جرئت دارد سراغ شما بیاید.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: شیعه معدنی از طلا و نقره است که خدا و پیامبر (ص) و ائمه اطهار (س) در آن را در ظرف وجودی‌ او ریخته‌اند و هیچ آشغالی ندارد، آن را دوره‌گردی می‌کند تا خرج کند و خوب خرج می‌شود، خوب هم جواب داده می‌شود و تنها راه آن دست به دامن خدا و معصومین (ع) شدن است./202/807/ب1

ارسال نظرات