۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۴۳۲۳۴۴
مدیر مدرسه فاضلیه مشهد مطرح کرد؛

اسیر شدن جوانان به فضاهای مجازی؛ از عوامل عقب ماندگی کشور

حجت الاسلام اسلامی فر با اشاره به اسیر شدن جوانان حتی مدیران و مسؤولان جامعه به فضاهای مجازی، گفت: این کشور با دارا بودن نیروهای جوان متأسفانه همچنان عقب است زیرا جوانانش با اسیر و سرگرم شدن به ابزارهای تهاجمی چون فضای مجازی عمر خود را ضایع ساخته اند.
حجت اسلام اسلامی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، مدیر مدرسه فاضلیه مشهد دوشنبه شب در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اظهار کرد: با بالارفتن سن ازدواج، باروری و فرزندآوری به تأخیر افتاده است در نتیجه فاصله سنی پدر و مادر با فرزندان، مانع تعامل و درک متقابل آن ها می شود.

 

تأخیر در فرزندآوی؛ مانع درک متقابل

وی ابراز کرد: متأسفانه این موضوع در جامعه رواج یافته است که باید با ازدواج در سنین پایین به سبک دینی برگردیم تا درست زندگی کردن و در مدار صحیح بودن آینده ما را تأمین کند زیرا اشتباهات آینده ما را به خطر می اندازد.

 

حجت الاسلام اسلامی فر عنوان کرد: به فرموده امیرمؤمنان(ع) به سه دلیل باید آموزش های دینی در سنین کودکی به فرزندان داده شود زیرا خود انسان مهلت ندارد، ممکن است نقصی در بدن پدر ایجاد شود که قادر به تربیت فرزندش نباشد که عواملی چون اطرافیان، شهوات، فتنه های روزگار مانع اطاعت از امر و نهی های پدر شود.

 

تذکر به موقع به جوانان

وی افزود: اگر قبل از این که فرزند دچار فتنه های دنیا شود یا قبل از این که شهوات وجودیش بر او غلبه کند و مثل آتش فشانی وارد جامعه و منحرف شود، او را روی ریل دین قرار ندهید، فرزند با تهاجم شهوانی وارد اجتماع می شود.

 

مدیر مدرسه فاضلیه مشهد ادامه داد: انتقال تجربیات به فرزندان از دیگر عوامل تربیت است؛ جوان دارای فکر نو است بنابراین با کسب تجربه از بزرگان در کنار نوآوری عمری مفید پیدا می کند و دیگر وقتش را به بطالت نمی گذراند.

 

وی ابراز کرد: جوانی که دارای مغز متفکر و قادر به خلاقیت است چرا باید عمرش را در بزن و بکوب و شادی های معصیت بار بگذراند چرا برخی با این لفظ «بگذارید جوانان جوانی کنند» جوانی را در غفلت، شادی های کذایی تعریف می کنند.

 

عقب ماندگی کشور

حجت الاسلام اسلامی فر خاطرنشان کرد: جوانان با سرگرم شدن به ابزارهای تهاجمی چون فضای مجازی عمر خود را ضایع کرده و از معلومات لازم و پیشرفت بازمانده اند این موضوع حتی در صدر دانشگاه ها، استادان و مدیران هم دیده می شود در نتیجه این کشور با دارا بودن نیروهای جوان متأسفانه همچنان عقب است.

 

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: برخی از استادان دانشگاه با زدن حرف های به ظاهر قشنگ دانشجویان را به سمت خود جلب کرده که از نظر دانشجویان این استاد فکرش روشن است.

 

وی با بیان این که بعضی با دادن خط اشتباه قصد انحراف جوانان را دارند، هشدار داد: بدانیم به غفلت گذراندن هنر نیست، بستن چشم خود به روی آینده و اسیرخوشی های زودگذر شدن عاقلانه نیست.

 

حجت الاسلام اسلامی فر خاطرنشان کرد: تذکر پدر به فرزند هر چند برای او تلخ باشد بهتر از این است که در جامعه منحرف شود چرا که عقب نشینی پدر و مادر در راهنمایی و تذکر به جوان عین این است که عزیز دلتان را به کسانی تقدیم کنید که قصدشان فاسد کردن جوانان است.

 

وی توجه دادن به خدا، مبدا، معاد و حقیقت دنیا، گوشزد کردن به فرزندان لطف خدا و نعمت هایی که به ما عنایت کرده است، از دیگر وظایف پدر و مادر در تربیت دینی فرزندان عنوان کرد./202/1308/ب1

ارسال نظرات