۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۳۲۳۵۴
آیت‌الله حسینی بوشهری:

واردات گندم و برنج خلاف اقتصاد مقاومتی است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خودکفایی در کالاهای اساسی را از لوازم اقتصاد مقاومتی دانست و بر لزوم برنامه‌ریزی در جهت خودکفایی تأکید کرد.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، پیش از ظهر امروز با جمعی از مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

وی در این دیدار به جریان ادغام جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی اشاره کرد و افزود: جهاد سازندگی از جمله نهادهای مقدسی بود که به وسیله امام خمینی(ره) با هدف رفع نیاز در مناطق محروم و روستایی و خودکفایی روستایی شکل گرفت و حضور این نیروها در دفاع مقدس به عنوان سنگر سازان بی سنگر برگ زرینی در عملکرد این نهاد بود.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: ادغام دو نهاد جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی موجب هم‌افزایی این دو نهاد شد تا با در کنار هم قرار گرفتن تجارب به دست آمده از اول انقلاب بتوانند در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی و زیر بنایی کشور فعالیت کنند.

 

وی فعالیت جهاد کشاورزی را در راستای اقتصاد مقاومتی مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: با توجه به وضعیت وخیمی که از نظر منابع آبی وجود دارد باید جهاد کشاورزی از این فرصت طلایی استفاه کند و تمام تلاش خود را در جهت استفاده بهینه از منابع موجود انجام دهد.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این که برخی معتقدند واردات محصولاتی مانند گندم و برنج که به آب فراوان نیاز دارند برای کشور هزینه کمتری دارد، گفت: واردات کالاهای اساسی کشور به هیچ وجه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیست و کشور را به شدت وابسته به خارج می‌کند و به نفع مردم و نظام نیست.

 

وی به گسترش فرهنگ شهر نشینی و مصرف کالای آماده اشاره کرد و افزود: این فرهنگ موجب کم توجهی مردم نسبت به رحمت الهی و دعا و استغفار شده که خود از عوامل بروز خشک‌سالی و در نهایت مشکلات ناشی از آن است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این که باید برای وضعیت موجود برنامه ریزی کنیم و به کشاورزی سامان دهیم، گفت: قم افزون بر این که به برکت وجود حوزه علمیه و مراجع تقلید مرکز صدور پیام اهل‌بیت(ع) است باید نشان دهیم که این مردم در امور دنیا هم پیشرو هستند و می‌توانند نقش بالنده‌ای در این زمینه داشته باشند.

 

وی همچنین در این دیدار با بیان این که ماه رمضان ماه بندگی خدا و ماه امیرالمؤمنین(ع) است به روایتی از حضرت علی(ع) اشاره کرد و افزود: اگر کسی ارتباط خود با خدا را درست کند خداوند هم ارتباط او با سایر افراد را اصلاح می‌کند و کسی که دغدغه آخرت داشته باشد خداوند دنیای او را درست می‌کند و کسی که خود را موعظه کند و حافظ اعمال خود باشد خداوند هم حافظ و نگهدار او خواهد بود.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری مراقبت از نفس را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: علامه طباطبایی در اواخر عمر خود بسیار بر مراقبه و محاسبه تأکید داشتند و این دو را از مهم‌ترین عوامل سعادت می‌دانستند./843/پ202/ج

ارسال نظرات