۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۳۲۳۹۰

پیکر پدر شعر انقلاب در بارگاه رضوی تشییع شد

پیکر مرحوم استاد حمید سبزواری ظهر امروز با حضور جمع عظیمی از زائران و مجاوران امام هشتم(ع) در بارگاه منور رضوی تشییع شد و آیت‌الله علم‌الهدی بر پیکر وی نماز اقامه کرد.
تشییع مرحوم سبزواری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم تشییع پیکر مرحوم استاد حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب اسلامی، ظهر امروز در بارگاه منور رضوی برگزار شد و پس از طواف، آیت‌الله علم‌الهدی بر پیکر وی نماز اقامه کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی پس از اقامه نماز بر پیکر مرحوم سبزواری در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: وجود این استاد بزرگوار و شاعر هنرمند در کنار تمام امتیازات، خوبی‌ها و فضایلی که داشت، در حکم یک مجاهد فی سبیل الله و یک رزمنده در جبهه مقابله با کفر، الحاد و ضد انقلاب مؤثر بود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: مرحوم استاد حمید سبزواری این واقعیت را ثابت کرد که یک هنرمند بیش از یک مجاهد فی سبیل ‌الله که تجهیزات نظامی دارد، می‌تواند هنر خود در استخدام دفاع از دین قرار دهد و آن را به پای دین بریزد. ایشان حجت خدا بر همه هنرمندانی است که هنر را به پای ابتذال می‌ریزند و آن را علیه دین استفاده می‌کنند.

 

وی در پایان تأکید کرد: استاد سبزواری به عنوان یک شاعر هنرمند با این عزت، تمام توان هنری‌اش را به پای دین و اهل‌بیت(ع) ریخت و از این جهت حجتی در برابر تمام هنرمندان دنیا است.

 

گفتنی است، پس از پایان این مراسم، پیکر مرحوم سبزواری برای خاک‌سپاری به سبزوار انتقال یافت./202/820/ب1

ارسال نظرات