۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۳۲۴۱۸
حجت الاسلام سیدآبادی:

شبکه های اجتماعی گاهی آبروی یک مملکت را زیر سؤال می برند

حجت الاسلام سیدآبادی در حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: بازارِ گرم ارتباطات و شبکه های مجازی شیطان زندگی امروز ما شده است که با انتشار سریع هر مطلب و شایعه سازی گاهی آبروی یک مملکت زیر سؤال می برند.
حجت الاسلام محمد سیدآبادی، عضو شوراي برنامه ريزي مديريت حوزه علميه خراسان،

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد سیدآبادی، عضو شوراي برنامه ريزي مديريت حوزه علميه خراسان، ظهر امروز در ویژه برنامه های تبلیغی ماه رمضان در رواق امام خمینی حرم ثامن الحجج اظهار کرد: از نعمت های الهی در وجود ما، قدرت دیدن و شنیدن از طریق چشم و گوش است که از حواس پنج گانه به شمار می رود حواس پنج گانه ابزار قدرت درک و فهم ماست در واقع پنجره های آگاهی و کانال های ارتباطی ما با مغز اند که باید شکر آن ها را بجای آوریم.

 

وی با تأکید بر این که چشم و بینایی دروازه درس و عبرت گرفتن است، تصریح کرد: از نعماتی که خداوند آن ها را به طور خاص مورد سؤال قرار داده است، همین شنوایی، بینایی و درک است که تأکید کرده است با دو چشم خیلی چیزها را می بینی و با گوش هایت خیلی چیزها می شنوی، اما اگر علم به آنچه دیدی و شنیدی نداری، اعتماد مکن.

 

 

شبکه های مجازی؛ شیطان امروز زندگی ها

حجت الاسلام سیدآبادی ابراز کرد: متأسفانه یکی از آسیب های روزمره زندگی ما اعتماد به هر شنیده و دیده ای است، به خصوص امروز که بازارِ گرم ارتباطات، وسایل ارتباط جمعی، ماهواره ها، سایت ها و شبکه های مجازی شیطان زندگی ما شده است.

 

 

عضو شوراي برنامه ريزي مديريت حوزه علميه خراسان تصریح کرد: به محض این که جریانی یا سخنی درباره یک نفر بیان می شود با انتشار سریع، بدون سند و اطلاعات جامع، در این فضاها آبروی یک نفر و مملکت را زیر سؤال می برند.

 

 

به گفته وی شایعه از طریق انتشار سخنان بدون منبع موثق ساخته و گاهی منجر به جنایت هایی می شود که شاهد آن هستیم.

 

 

حجت الاسلام سیدآبادی خاطرنشان کرد: همه شنیده ها درست و مستند نیست که به محض شنیدن آن ها را نقل مجالس می کنیم، بنا به وصیت پیامبر اکرم(ص) به اباذر، در دروغ گفتنِ انسان همین بس، هرچه را که شنید، نقل کند.

 

وی با اشاره به تأکید قرآن به این مسأله که انسان باید سخنی را بگوید که نسبت آن علم و یقین پیدا کرده است، گفت: با استفاده صحیح و درست، نعمت های الهی ابزار کمال و تعالی ما می شوند در غیر ابن صورت و استفاده نادرست وسیله انحراف، انحطاط و سقوط آدمی را فراهم می کند./1308/202/ب3

ارسال نظرات