۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۴۳۲۴۴۳
امام جمعه عجب‌شیر:

رمضان، ماه تجلی سبک زندگی اسلامی است

حجت الاسلام شربیانی با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های فردی و اجتماعی ماه مبارک رمضان‌، گفت: سبک زندگی و شیوه رفتاری در ماه رمضان می تواند در دیگر ایام سال نیز تجلی داشته باشد.
حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر

حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب‌شیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به این‌که حاصل یک ماه عبودیت و بندگی در ماه رمضان بایستی در دیگر ایام سال نیز ظهور و بروز پیدا کند، اظهار داشت: سبک زندگی و شیوه رفتاری در ماه رمضان می تواند در دیگر ایام سال نیز تجلی داشته باشد.


وی با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های فردی و اجتماعی ماه مبارک رمضان‌ گفت: ماه رمضان تجلی سبک زندگی اسلامی است، در حقیقت اگر مؤمن روزه‌دار می تواند یک ماه از گناهان دوری کرده و به سمت تعالی معنوی حرکت کند، چرا در دیگر ایام سال نتواند سبک زندگی خود را رمضانی کند.


امام جمعه عجب شیر با اشاره به ترویج الگوهای غلط غذایی غرب در ایران و دور شدن جامعه از مصرف غذاهای سنتی تصریح کرد: باید الگوهای سالم غذایی حلال و پاک خود را حفظ کیم، چراکه غذاهای اصیل و سنتی جزوی از هویت ایرانی اسلامی ملت ایران محسوب می شود.


وی گرایش جامعه به سمت عادت‌های غلط سبک زندگی غربی را عامل بروز بحران‌های مختلف اعتقادی، روانی، سلامتی و فرهنگی در جامعه دانست و افزود: عدم گرایش به سبک زندگی غربی، به معنای دوری از پیشرفت‌های روز بین‌المللی نیست، بلکه ما با فرهنگ، اعتقادات و سبک زندگی غربی مشکل داریم.


حجت الاسلام شربیانی نگهداری سگ در خانه را یکی دیگر از آداب غلط سبک زندگی غربی دانست و گفت: اکنون این پدیده شوم در ایران رواج یافته و مثل سبک زندگی غربی نه به عنوان یک حیوان مفید بلکه به عنوان یک دوست و همدم خوب در بعضی خانواده ها جا گرفته و این امر موجب ورود آسیب عاطفی و روانی به جامعه می شود.


امام جمعه عجب‌شیر با بیان این‌که هجمه فرهنگی دشمنان در قالب جنگ نرم باید رصد شده و با آن به شکل مناسب مقابله کرد، تصریح کرد: برنامه ها و تهدیدهای مختلف فرهنگی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد و در این راستا باید اقدام به مصون سازی فرهنگی و ارائه راهکار عملی کرد.


وی، با بیان این‌که دشمنان با بهره‌مندی از رسانه‌های مختلف ماهواره‌ای و سایبری و با برنامه ریزی دقیق به دنبال تغییر هویت جوانان هستند، یادآور شد: دشمنان با راه انداختن جنگ فرهنگی می خواهند اعتقادها، سنت ها، باورها، ارزش ها، بینش، گفتار، کردار و هویت اسلامی ملت ایران را تغییر دهند./935/302/ب2

 

ارسال نظرات