۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۴۳۲۴۸۵

همایش «ابوذرهای زمان» در تبریز برگزار می‌شود

همزمان با ماه مبارک رمضان همایش «ابوذرهای زمان» یادبود شهدای مدافع حرم با حضور قاری بین‌المللی قرآن کریم از کشور مصر در تبریز برگزار می شود.
مدافعان حرم

حجت‌الاسلام رضا جعفری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری همایش «ابوذرهای زمان» در تبریز خبر داد و اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) سلسله جلسات سخنرانی معرفتی در تبریز برگزرا می شود.


وی خاطرنشان کرد: این جلسات با حضور حجت الاسلام والمسلمین فروغی، امام جمعه موقت اردبیل به همراه قرائت عادل الباز، قاری برجسته مصری و مداحی ذاکرین اهل‌بیت(ع) پس از نماز مغرب و عشاء از ۱۵ رمضان تا ۳۰ رمضان ویژه بانوان و آقایان در مسجد طوبی تبریز برپا خواهد شد.


حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به این‌که این مراسم به یاد و خاطر شهدای مدافع حرم است، گفت: جهت تجلیل از روح بلند شهدای مدافع حرم، بر آن شدیم که مراسمی برای یادبود این شهدای بزرگوار با نام ابوذرهای زمان تدارک دیده شود تا شهامت و دلیری جوانان نسل امروز را در معرض همگان قرار دهیم.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک تبریز با تأکید بر این‌که امنیت و آرامش امروز جامعه مرهون مجاهدت رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی است، افزود: امروز اگر در دفاع از حرمین شریفین، جوانان ایستادگی و دفاع می‌کنند نتیجه تربیت نسل مقاوم معمار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری طرح ضیافت الهی در 13 بقعه‌ی متبرکه شهر تبریز در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این طرح از نخستین روز ماه مبارک رمضان شروع شده و عموم مردم نیز می‌توانند در آن شرکت کنند. در قالب طرح‌ ضیافت الهی، 12 نفر مبلغ و سه نفر مبلغه‎‎ی اعزامی از قم و همچنین 15 نفر روحانی بومی در حال فعالیت هستند.


حجت الاسلام جعفری افزود: در طول ماه مبارک رمضان، همه روزه در ساعت 14:30 برنامه‎ی تفسیر قرآن توسط حجت‌الاسلام دلیر، مبلغ اعزامی از قم در حال برگزاری بوده و همچنین از ساعت 15 تا 16 نیز برنامه‌ی ترتیل‌خوانی و جزءخوانی در امام‌زاده سیدحمزه(ع) تبریز برگزار می‌شود. 


رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز با اشاره به اینکه در کنار این برنامه، مبلغان اعزامی از قم در پارک‌های ابوریحان، خاقانی، ائل‌گلی و عون‎ابن علی حضور پیدا کرده و در زمینه مسائل دینی مشاوره می دهند، گفت: این برنامه با استقبال بی‌نظیری از سوی مردم روبه‌رو شده است. 


وی ادامه داد: طرح خیمه‌های معرفت نیز با ارائه‌ی غرفه‎ی کودک، عرضه‎ی محصولات فرهنگی و همچنین پخش فیلم و کلیپ با مضامین معرفتی در طول ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است، ضمن این‌که در امام‌زاده سیدحمزه(ع) روزانه برای 300 نفر افطاری توزیع می شود.


حجت الاسلام جعفری با اشاره به این‌که امسال همزمان با ماه رمضان 30 هزار نفر در قالب طرح افطاری ساده اطعام خواهند شد، خاطرنشان کرد: در قالب طرح تکریم ایتام نیز در روز 13 رمضان در امام‌زاده سیدحمزه(ع) مراسم افطاری ساده برگزار می شود.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک تبریز همچنین از برگزاری محفل انس با قرآن در روز 14 ماه مبارک رمضان، در امام‌زاده سیدحمزه(ع) خبر داد و گفت: ویژه برنامه قرآنی و احکام خواهران نیز هر روز از ساعت 11 صبح تا نماز ظهر در امام‌زاده سیدحمزه(ع)، سید ابراهیم(ع) و سید عبدالله(ع) برگزار می‌شود./935/302/ب3

 

ارسال نظرات