۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۴۳۲۵۰۲
استاد اخلاق حوزه علمیه:

سازش، دشمن را پرروتر می کند

آیت‌الله حائری شیرازی گفت: اگر در مقابل دشمن کوتاه بیاییم، جسورتر و پرروتر خواهد شد همان‌طور که تاریخ نیز گواه همین مطلب است.
آیت الله حائری شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی استاد اخلاق حوزه علمیه، ‌امروز در جمع بسیجیان و پاسداران سپاه ولایت تبریز بی بصیرتی و جهالت را مشکل عمده امروز جهان اسلام دانست و اظهار داشت: برداشت معوج از قرآن مسلمانان را به بیراهه برده است.

 

وی بابیان اینکه باید جهان اسلام بر محور شناخت دقیق از قرآن دورهم جمع شوند و متحد باشند، اذعان داشت: بزرگ‌ترین مصیبت جهان اسلام و مسلمانان این است که افرادی بی‌بصیرت و ناآگاه با برداشت فردی از آیات قرآن موجب مشکلات جبران‌ناپذیری می‌شوند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه همین بی‌بصیرتی‌ها و نادانی‌هاست که موجب شکل‌گیری گروهک‌های تکفیری همچون داعش شده است، ادامه داد: داعش نه‌تنها آبروی مسلمانان بلکه انسانیت را برده و ننگی بر جبین بشریت و حقوق بشر غربی نهاده است.

 

وی علاج راه تروریسم را رجوع به فطرت الهی و انسانی دانست و خاطرنشان کرد: علاج کار این است که بشر پیش از مسلمان بودن، باید انسان باشد و با تصمیم‌گیری با رجوع به فطرت خود، خیرش به بشریت برسد.

 

این استاد حوزه در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به بهانه جدید غرب برای تحریم کشورمان، بیان کرد: غربی‌ها و در رأس آن‌ها امریکا به ما تهمت ضد حقوق بشر می‌زنند و عده‌ای هم در داخل می‌گویند بهتر است با کوتاه آمدن از مواضع خود، بهانه‌ای دست دشمن ندهیم.

 

وی با تأکید به اینکه جواب این افراد را خداوند در آیات متعدد قرآن داده، ادامه داد: دشمن کارش تهمت زدن است بنابراین ما نباید به خاطر تهمت آن‌ها، از کار درست خود دست‌ برداریم بلکه باید با شجاعت و همه قوا در اجرای مأموریت خود مصمم باشیم.

 

آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه اگر در مقابل دشمن کوتاه بیاییم، جسورتر و پرروتر خواهد شد همان‌طور که تاریخ نیز گواه همین مطلب است، تصریح کرد: این مقاومت و عزتمداری است که سبب قوت و اقتدار کشور است./202/854/ب1

ارسال نظرات