۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۴۳۲۵۸۲
رییس ستاد اقامه نماز استان همدان مطرح کرد؛

ضرورت ترویج قرآن و نماز در جامعه

رییس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: باید در این ماه برای نهادینه کردم فرهنگ قران و نماز در جامعه تلاش کنیم چرا که با نهادینه شدن این دو امر در جامعه بسیاری از مشکلات اجتماعی مرتفع می شود.
حسنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم رییس ستاد اقامه استان همدان پیش ازظهر امروز در نشست دبیران ستاد اقامه نماز استان همدان که در سالن جلسات این ستاد برگزارشد با اشاره به اهمیت توجه به فرصت های این ماه مبارک اظهار داشت: ماه رمضان بهار قرآن است و باید در این ماه با قرآن مانوس شویم.

 

وی افزود: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است تا با استفاده از ظرفیت های این ماه مبارک بتوانیم ظرفیت درونی خویش را برای جذب فیوضات معنوی بالا ببریم.

 

رییس اقامه نماز استان همدان با اشاره به این که ریشه اقتصاد مقاومتی در قرآن است گفت: شعار امسال برگرفته است قرآن است و این قرآن است مه در همه شئون زندگی انسان را راهنمایی می کند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید در این ماه برای نهادینه کردم فرهنگ قران و نماز در جامعه تلاش کنیم چرا که با نهادینه شدن این دو امر در جامعه بسیاری از مشکلات اجتماعی مرتفع می شود.

 

حجت الاسلام حسنی حلم تصریح کرد: محقق شدن این نماز و قران در جامعه و فرهنگ اصیل آنها سبب می شود که به صورت خودکار اموری مانند صرفه جویی و عدم اسراف در جامعه ترویج شود.

 

وی افزود: تعالیم و معارف قرآنی با یکدیگر به صورت زنجیروار متصل هستند و اگر فردی خود را به سلاح قران و نماز و مسلح کند در همه شئون زندگی خود را در چارچوب اجتماع گنجانده و از مقررات اجتماعی تعدی نمی کند.

 

وی در پایان ماه رمضان را فرصتی مغتنم برای ترویج معارف قرآنی در جامعه دانست و گفت: در این ماه باید به جوانان بهای بیشتری داده شود چرا که گرایش جوانان به سوی معارف الهی سبب تامین جامعه آینده خواهد بود./979/202/ب3

 

ارسال نظرات