۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۴۳۲۵۹۸

اسما و صفات خداوند در قرآن کریم

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اسما و صفات خداوند در قرآن کریم، گفت: خداوند ستار العیوب است یعنی به خاطر حب و علاقه‌ای که نسبت به بندگانش دارد گناهان آن‌ها را از دیگران می‌پوشاند.
ترتیل خوانی نوجوانان حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدعلی فاطمی، سخنران حرم حضرت معصومه(س)ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر در مراسم ترتیل خوانی نوجوانان با بیان اینکه در قرآن کریم و در ادعیه بیش از هزار اسم برای خداوند ذکر شده است، افزود: این صفات تا جایی که ممکن است اوصاف حضرت حق را برای بندگان بیان می کنند.

 

وی افزود: یکی از صفاتی که در قرآن کریم برای خداوند بیان شده صفت حمید است یعنی اینکه خداوند ستوده است و این صفت به این معنا است که خداوند از هر آنچه که ما تصور می‌کنیم برتر و بالاتر است.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه صفت ستار از دیگر اوصاف الهی است، تصریح کرد: خداوند ستار العیوب است یعنی به خاطر حب و علاقه‌ای که نسبت به بندگانش دارد گناهان آن‌ها را از دیگران می‌پوشاند تا پیش دیگران شرمنده نشوند و خود در این مورد دیده های خود را ندیده می‌گیرد و آبروی بنده اش را در نزد دیگران حفظ می کند.

 

حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه در آیات قرآن بیان شده که خداوند«الغفور الودود» است، تصریح کرد: ودود به معنای بسیار مهربان است و در اینجا غفور ودود به این معنا است که خداوند آمرزنده بسیار مهربان است و اگر بنده ای گناه و اشتباهی را مرتکب شد در صورت توبه خداوند او را مورد بخشش قرار میدهد.

 

وی با تأکید بر اینکه اوصاف خداوند نشان عظمت و بزرگی خداوند است، ادامه داد: در این عالم کسی بزرگ‌تر و با عظمت تر از خداوند وجود ندارد و خداوند حتی از رگ گردن به ما نزدیک‌تر بوده و نسبت به بندگان از مادر مهربان‌تر است.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: مادر موجودی است که از تمام هستی خود برای فرزند می‌گذرد و ما وقتی می‌گوییم که خداوند از مادر به ما مهربان‌تر است باید بدانیم که مَحبت خدا در این عالم از هر چیزی نسبت به بندگان بالاتر است و خداوند هستی بخش شفاعت کنند و خالق است.

 

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه نوجوان مؤمن و انقلابی و بندگان با وجود چنین خدایی هرگز نباید از کسی بترسند و ناامید باشند زیرا عالی ترین شخص در این عالم یعنی خداوند مراقب و مواظب آن‌ها است./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات