۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۴۳۲۶۰۲

جلسه سیاست‌گذاری مسکن طلاب آذربایجان شرقی برگزار شد

نخستین جلسه سیاست‌گذاری مسکن طلاب استان آذربایجان شرقی در سال 95 با حضور مسؤولان استانداری، شهرسازی و مرکز خدمات استان برگزار شد.
مسکن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام‌ سید ابوالفضل موسوی مدیر مرکز خدمات استان آذربایجان شرقی ظهر امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب با تشکر از برگزاری اولین جلسه شورا در سال جاری، اظهار داشت: مسکن طلاب از اولویت‌های زندگی است و بسیار پراهمیت است.

 

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده در خصوص مسکن طلاب استان در سال گذشته، تصریح کرد: پیگیری و تلاش مضاعف این مرکز برای رفع مشکلات مسکن طلاب و روحانیون استان با حمایت‌ها و همکاری‌های شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب در سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به واحدهای خریداری‌شده در شهرستان‌های بناب، ملکان، هریس، ورزقان و تبریز، تعداد این واحدها را 241  واحد برشمرد و افزود: در صورت مساعدت و همکاری بیشتر مجموعه‌های دولتی می‌توانیم تعداد واحدهای خریداری‌شده را افزایش دهیم.

 

وی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته از اول سال جاری در فاز 4 شهر جدید سهند به تعداد 100 واحد دیگر، خواستار مساعدت هیئت‌رئیسه شهر سهند برای دریافت زمین به قیمت ارزش منطقه‌ای در فازهای دیگر این شهرک شد و افزود: این مساعدت‌ها می‌توان در سرعت خدمات‌رسانی و تسهیل آن مؤثر باشد.

 

در ادامه جلسه، مهندس قربانی مشاور اداره کل راه و شهرسازی استان به پیگیری‌های اخیر خود با دستور مدیرکل راه و شهرسازی از دیگر شهرستان‌های استان اشاره و سود مشارکت پروژه‌ها را علت عدم افزایش واحدهای درخواستی مرکز خدمات عنوان کرد.

 

وی به دو نمونه از پروژه‌هایی که می‌توانست به این مرکز واگذار شود اشاره کرد و افزود: متأسفانه این پروژه‌ها بیش از 5 سال است که راکد هستند و اکنون برای فعال کردن آن‌ها با هر سازمان یا موسسه‌ای که جایگزین می‌شود جریمه سود مشارکت بانکی باید پرداخت شود و این به ضرر اعضای تعاونی‌هاست و متأسفانه برای اصلاح این مشکل در قانون تبصره و بندی دیده نشده است.

 

در پایان این جلسه آقای پور مهدی با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اشاره کرد و گفت: مرکز خدمات و حوزه‌های علمیه باید در عمل به این شعار رهبری پیش‌قدم باشند و امسال استان آذربایجان شرقی را به‌عنوان استان پایه عمل به شعار سال رهبری قرار داده است و همه باید دست‌به‌دست هم دهیم و سربلند از این امتحان بیرون رویم./854/202/ب3

ارسال نظرات