۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۳۲۶۰۹
استاد حوزه علمیه قم تبیین کرد؛

وظایف مؤمنان در برابر فتنه‌گران از دیدگاه قرآن

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در بخشی از آیات جزء نهم وظیفه مؤمنان در برابر فتنه گران ترسیم شده است، گفت: قرآن کریم در این باره می‌فرماید که نه خود عامل فتنه شوید، نه با فتنه‏ گران هم‏صدا شوید و نه در برابرشان سكوت كنید.
ترتیل خوانی بانوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رانی زنجانی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون(س)حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه قرآن کریم می‌فرماید که انسان باید در همه عرصه ها اعتدال را رعایت کند، گفت: علاقه‏ افراطی به مال و فرزند، انسان را به خیانت می‌کشد بر همین اساس در قرآن از مال و زن و فرزند به عنوان زینت دنیا یاد شده و بیان شده است که علاقه افراطی به امور دنیوی انسان را از یاد خداوند غافل می کند.

 

وی افزود: یکی از راهبردهای آیات قرآن کریم برای پاک کردن جامعه از گناه و جلوگیری از ترویج آن در میان اقشار مختلف رسالت امر به معروف و نهی از منکر است که قرآن برای انجام آن شرایطی را معین کرده و می‌فرماید که وقتی به وظیفه خود در این زمینه عمل کردید دیگر نگران نباشید كه چه اتفاقی خواهد افتاد زیرا شما مأمور به وظیفه هستند نه نتیجه و در مورد نتیجه رسالتی بر دوش شما نیست.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: سختی ها و مشكلات، عامل سازندگی، غفلت‏ زدایی و توجه به خداوند است در حالی که چه بسیار انسان‌هایی در اوج خوشی و لذت قرار دارند و لی از یاد خدا غافل هستند.

 

خانم رانی زنجانی با بیان اینکه زندگی بدون ایمان و تقوا، بازیچه ‏ای بیش نیست، گفت: كسی كه به خداوند وابسته نباشد، جذب هر ندایی می شود.

 

وی با اشاره به اینکه مرگ در راه حق، بهتر از زندگی در راه باطل است، افزود: از نشانه های مؤمنان در قرآن کریم داشتن آرامش، مقاومت در برابر ظلم، صراحت، شجاعت، تضرع و دعا بخصوص در هنگام سختی‌ها است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: آنچه در یک جامعه بدتر از گناه است اصرار بر گناه بوده زیرا اصرار بر گناه موجب عادی شدن گناه در جامعه شده و قبح آن را در میان مردم از بین می برد.

 

خانم رانی زنجانی با تأکید بر اینکه برای اصلاح جامعه ابتدا باید امكانات حلال را فراهم كرد، افزود: تنها در این صورت است که می‌توان حرام و امکانات حرام را در جامعه ممنوع کرد.

 

وی یادآور شد: انسان هر چه در مسیر کمال طی طریق می‌کند مغرور می‌شود بنابراین آنچه مهم است پایان کار است که انسان در مسیر حق قرار داشته باشد یا بر اثر باطل در مسیر نادرست قرار گرفته باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در بخشی از آیات جزء نهم وظیفه مؤمنان در برابر فتنه گران ترسیم شده است، گفت: قرآن کریم در این باره می‌فرماید که نه خود عامل فتنه شوید، نه با فتنه‏ گران هم‏صدا شوید و نه در برابرشان سكوت كنید./۹۶۸/ت302/ی

ارسال نظرات