۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۳۲۶۱۳
امام جمعه بندرعباس:

تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی نیازمند ترویج فرهنگ کار اسلامی است

نماینده ولی فقیه در بندرعباس با اشاره به نقش مهم بخش کشاورزی در تحقق اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی، گفت: ترویج فرهنگ کار اسلامی یکی از نیازهای ضروری بش کشاورزی است.
دیدار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس در دیدار رییس و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: با توجه به کمبود آب در استان باید با برنامه ریزی صحیح از نعمت دریا برای تامین آب شرب مردم و کشاورزان بیشترین بهره را برد.
 

وی با تاکید بر اینکه اگر کارها برپایه دانش استوار شود بازدهی خوبی خواهد داشت افزود: باید بیش از پیش از علم و دانش محققین و دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات در بخش کشاورزی استفاده کرد.
 

امام جمعه بندرعباس همچنین با تاکید بر اینکه برای رسیدن به اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی باید موانع کار را رفع کرد گفت: نیروی کار ماهر و متعهد نقش زیادی در پیشبرد کارها و توسعه در بخش کشاورزی دارد.
 

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به روز جهاد کشاورزی، توجه به مسائل و مشکلات روستائیان و کشاورزان و باغداران و تولیدکنندگان این حوزه را رسالت مهم این سازمان عنوان و بر حمایت هر چه بیشتر از این قشرهای زحمتکش تاکیدکرد.
 

وی در ادامه خواستار توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به صنعت کشاورزی هرمزگان و رفع مشکلات آنان شد و بیان داشت: بایستی توجه داشت که امروزه یکی از مهم‌ترین بحث‌های حاکمیتی، موضوع امنیت غذایی است که آن هم تنها با توجه به کشاورزی و فعالان در این بخش محقق می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی (ره) در زمینه اهمیت توجه به روستائیان و کشاورزان گفت: امام راحل(ره) علیرغم اینکه وزارت کشاورزی در کشور فعالیت داشت، دستور به ایجاد و فعالیت جهاد سازندگی دادند که این مهم بیانگر درجه اهمیت روستائیان و کشاورزان و نقش آنها در استقلال اقتصادی کشور بوده است.
 

امام جمعه بندرعباس تاکیدکرد: مسؤولان مربوطه  باید از کشاورزان حمایت کنند تا محصولات کشاورزان به راحتی به بازار عرضه شود.
 

وی تصریح کرد: باید در زمینه  تولیدات داخلی اقدامات بیشتری انجام دهیم تا با رونق تولید داخلی و توجه به دامداری و کشاورزی شاهد بهبود هر چه بهتر وضعیت کشاورزان و حمایت از این قشر باشیم.
 

آیت الله نعیم آبادی در ادامه کیفیت را لازمه کار تولیدی دانست و یادآور شد: کیفیت کمک می کند تا تولیدات داخلی را در بازار جهانی بخوبی معرفی شود و درحال حاضر  بسیاری از تولیدات بخش کشاورزی ما در جهان  مورد استقبال خوبی قرار می گیرد.
 

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ کار نیز در جامعه امری ضروری است افزود: فرهنگ کار باید تقویت شود و کار باید به درستی و به معنای واقعی در جامعه معنا و ترویج داده شود و همگان باید در جهت اصلاح فرهنگ کار تلاش کنند که کار تنها به معنای پشت میز نشینی نیست.
 

در ادامه این دیدار رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن تشریح ظرفیت های بخش کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهم ترین مشکلات حوزه کشاورزی نرخ پایین سرمایه گذاری در این بخش است.
 

حیدری پوری گفت: در صورت سرمایه گذاری در صنعت آب شیرین کن  وتامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی استان آمادگی تولید گیاهان متفاوت و متناسب با بازده اقتصادی دارد.
 

وی با اشاره به اینکه 90 درصد صید ماهی ساردین در هرمزگان انجام می شود اذعان کرد: با توجه برنامه ریزی های انجام شده صید ماهی ساردین از 30 هزارتن به 80 هزار تن افزایش یافته است.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در پایان افزود: باسیاست گذاری های انجام شده سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در حوزه های زراعی، باغی، شیلات، آب و خاک و دام و طیور طرحهای مختلفی در سالجاری اجرا خواهد کرد./202/851/ب1

ارسال نظرات