۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۴۳۲۶۷۱
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم:

دولت قانون امر به معروف و نهی از منکر را اجرایی کند

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر قالب نجات است گفت: مهم‌ترین تقاضا از دولت یازدهم این است که قانون امر به معروف و نهی از منکر را که اجرایی نشده در سطح کشور اجرایی کند.
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم، استاد حوزه علمیه قم، بعد از ظهر امروز در مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه سلطه گری از خصلت‌های ذاتی استکبار است، گفت: جبهه استکبار ذاتاً به دنبال این است که سلطه خود را بر سایر کشورهای جهان گسترش دهد.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این زمینه می‌فرمایند که در طول تاریخ وقتی انبیاء پیام حق را برای مردم بیان می کردند مستکبران به مقابله با انبیاء پرداخته و تهدید می‌کردند که اگر به کار خود ادامه دهید شما(انبیا و حضرت رسول(ص)) را بیرون می‌کنیم و این خوی استکبار چه در گذشته و چه در امروز برای مقابله با کلام و راه حق بوده است.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امام حسین(ع) می‌فرماید«این مرد حرام زاده(یزید) مرا در پذیرش ذلت و شمشر مخیر کرده است و خدا و مؤمنان و رسولش و دامن های پاکی که مرا پرورده اند به من اجازه نداده‌اند که زیر بار ذلت و مستکبر بروم».

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم با بیان اینکه انسان باید به خدایی که بر احوال او آگاه است توکل کند، ادامه داد: در آیه ۸۹ سوره اعراف حضرت شعیب می‌فرمایند که خداوند بر ما ناظر است و ما باید بر خدایی که ما را می‌بیند و ناظر ماست توکل کنیم.

 

وی افزود: توکل بر خدا موجب پیروزی ضعفا در مقابل مستکبر می‌شود و امام حسین(ع) می‌فرمایند« که این مصیبت بر ما آسان می‌شود وقتی می‌دانیم که خدا ما را می بیند».

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بنی اسرائیل حضرت موسی(ع)را در تنگنا قرار دادند که ما زمانی ایمان می آوریم که خدا را با چشم خود ببینیم، ادامه داد: حضرت موسی(ع) هفتاد نفر از قوم بنی اسرائیل را با خود به کوه سینا برد و به خداوند عرضه داشت که خدایا خود را را به قوم بنی اسرائیل نشان بده که خداوند در پاسخ به حضرت موسی(ع) فرمود کسی نمی‌تواند مرا با چشم به سر ببیند بلکه دیدن من با حقیقت ایمان و قلب ممکن می شود.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر قالب نجات است، گفت: خداوند در آیه ۱۶۵ سوره اعراف اشاره به کسانی دارد که در مقابل منکر ایستادند و می‌فرماید کسانی که نهی از منکر کردند از بدی‌ها نجات پیدا کرده و از عذاب الهی رها شدند زیرا کسی که نهی از منکر می‌کند به خاطر همین نهی خود به سراغ گناه نمی ورد.

 

وی افزود: امام صادق(ع) نیز می‌فرمایند کسی که نهی از منکر نمی کند مؤمن ضعیف است زیرا حقیقت و ماهیت دین به وسیله نهی از منکر محقق می‌شود و از دولت یازدهم تقاضا می‌شود که قانون امر به معروف و نهی از منکر را که اجرا نشده در سطح جامعه اجرایی کند.

 

وی یادآور شد: باور به امدادهای غیبی آخرین درس جزء نهم قرآن کریم برای مؤمنان است و خداوند در این جز به پیروزی ۳۰۰ نفری مسلمانان در مقابل لشکر هزار نفری کافران در بدر اشاره دارد و می‌فرماید به وسیله امداد غیبی شن سست زیر پای مسلمانان در اثر ریزش باران سفت شد و به این وسلیه مسلمانان در جنگ بدر پیروزی شدند و فلسفه امدادهای غیبی به این شکل است که هر چه ایمان انسان بیشتر شود میزان امدادهای غیبی در زندگی او بیشتر می شود./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات