۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۴۳۲۶۷۴
آیت الله آل‌هاشم:

استقلال حوزه های علمیه همواره مورد تأکید است

امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر نقش مهم حوزه های علمیه در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، گفت: استقلال علما و حوزه های علمیه مورد تأکید بوده و است.
آیت الله آل هاشم

آيت الله سید محمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر نقش مهم حوزه های علمیه در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، اظهار داشت: علماي اسلام همواره در طول تاريخ به وسع خود در عرصه هاي اجتماعي وارد شده اند که نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی نمونه‌هایی از اثرگذاری حوزه و روحانیت بوده است.


وي با بیان این‌که انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني(ره) تداوم بخش مبارزات علماي گذشته بوده است، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اصل ولايت فقيه صورت عيني به خود گرفت، از این رو شاهد هجمه گسترده رسانه‌های وابسته به غرب و رژیم صهیونیستی علیه ولایت فقیه هستیم.


آیت الله آل‌هاشم تصریح کرد: تاریخ نشان داده هرگاه روحانیت در صدر تحرکات مردمی قرار داشته اند، آن حرکت و طرح با موفقیت همراه بوده است، با این حال متأسفانه عده ای مغرض و معاند، نظام جمهوري اسلامي را مترادف با حكومت روحانيان قلمداد مي كنند، در حالی که استقلال علما و حوزه های علمیه مورد تأکید بوده و است.


وی با اشاره به تلاش رسانه ای غرب علیه روحانیت، تصریح کرد: این القائات غلط تهمتي ناروا بوده و تاريخ انقلاب اسلامي نيز باطل بودن اين فرضيه را به اثبات رسانده است، جمهوري اسلامي حكومت اشخاص نيست و علما در اين نظام الهي فقط به دنبال اجرايي شدن احكام اسلامي هستند.


امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر این‌که ولايت فقيه همواره خاری بر چشم دشمنان نظام بوده است، گفت: تأكيد بر لزوم تحول در حوزه هاي علميه، برنامه ريزي و مديريت منسجم، حفظ روش هاي سنتي در حوزه هاي علميه و پرهيز از رويكردهاي انفعالي در حوزه ها و جذب جوانان و پاسخ هاي منتقی به شبهات ديني مطالبه امروز رهبري از حوزه های علمیه است.


آیت الله آل‌هاشم عمل به رهنمودهای ولایت فقیه را ضامن بقای نظام اسلامی دانست و گفت: بايد با ادله عقلي و نقلي موضوع ولايت فقيه به مردم بازگو شود، چراکه عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مدیون درایت ولی فقیه است؛ البته آن عده هم كه در حمايت از ولايت فقيه احتياط مي كنند، اهل نفاق هستند.


وی در پایان خواستار نقش آفرینی روحانیت و حوزه های علمیه در تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی شد و گفت: رفع شبهات وارده و مقابله با القائات شوم دشمنان علیه این ایده مهم اقتصادی رسالت امروز روحانیت است./935/302/ب2

 

ارسال نظرات