۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۴۳۲۶۹۴
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

نباید فقط به منبر قانع شد/ محور تبلیغ در مساجد قرآن باشد

رییس ستاد اقامه نماز کشوربا بیان این که بایستی کارهای خوب را به مسجد گره بزنیم، گفت: بهتر است که در منبرها روان و کوتاه صحبت کنید چرا که شما امروز با یک نسل فراری مواجه هستید.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، شامگاه چهارشنبه 26 خرداد در گردهمایی مدیران کانون های مساجد مشهد در حرم رضوی با اشاره به فضای مجازی، گفـت: در مقابل این سایت های اینترنتی اگر بخواهیم با وضع موجود عمل کنیم با شکست مواجه خواهیم شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نخستین مشکلی که در مسجد وجود دارد این است که متولی مشخص ندارد، افزود: ارگان ها و دستگاه های اجرایی متفاوت ادعای متولی بودن مسجد را دارند و با داشتن 12 پدر باز هم مسجد بی پدر است.

 

رییس ستاد اقامه نماز افزود: یکی دیگر از مشکلات ما در مساجد در حال حاضر این است که بخشی از ائمه جماعات مساجد سالمند هستند و با این که رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند که روحانیانی که بر اثر پیری نمی توانند با نسل جوان ارتباط برقرار کنند باید یک طلبه جوان را در کنار خودشان داشته باشند اما باز هم این مشکل همچنان وجود دارد.

 

محور تبلیغ در مساجد قرآن باشد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه با بیان این که امام جماعت مسجد باید مطالعه کند و به علم روز مجهز باشد، افزود: در مساجد محور تبلیغ باید قرآن باشد.

 

وی با بیان این که بدنه تبلیغات ما سالم نیست، تصریح کرد: امروز افرادی در منبر می روند که به جای آن که از قرآن سخن بگویند به شعر پردازی و گفتن خواب ها و تاریخ می پردازند.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: برای جذب جوانان به مسجد، برنامه ها نباید طولانی باشد و از طرفی مساجد نباید سبب زحمت برای همسایگان شود به طوری که نباید هیچ دعایی غیر از صدای اذان به بیرون از مسجد برود.

 

وی افزود: برای کار در مساجد و جذب جوانان، نسل نو بهتر است عضو هیأت امنا شوند و اصلی ترین کار مسجد اینست که محل هدایت انسان ها باشد.

 

مساجد محور کمک رسانی به نیازمند و محرومان باشد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تأکید کرد: از منبرهایی بخواهید که در ماه مبارک رمضان یک آیه تفسیر کنند و از طرفی در ماه مبارک رمضان مساجد محور کمک رسانی به نیازمند و محرومان باشد که این یکی از مهم ترین عوامل جاذبه مسجد است چرا که مسجد فقط برای عبادت نیست.

 

وی با بیان این که بایستی کارهای خوب را به مسجد گره بزنیم، اظهار کرد: بهتر است که در منبرها روان و کوتاه صحبت کنید چرا که شما امروز با یک نسل فراری مواجه هستید که در منازل خودشان 30 تا 40 کانال تلویزیونی دارند و افراد برای سخنرانی های طولانی بی حوصله می شوند.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور افزود: نباید فقط به منبر قانع شد و تبلیغ خصوصی در بعضی مواقع بیشتر تأثیرگذار و مؤثر است.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با انتقاد از معماری و ظاهر سازی مساجد امروز گفت: محراب نباید کاشی کاری شود و بهتر است برای این که حواس نمازگزار متوجه به نماز باشد محراب هم ساده باشد./202/934/ب1

ارسال نظرات