۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۴۳۲۷۲۲
آیت الله مظاهری:

قرآن و اهل بیت تکیه گاه ما در روز قیامت هستند

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که نخستین مصیبت عالم در روز محشر این است که زمین شروع می کند علیه افراد بدکار شهادت می دهد و آن ها را رسوای عالمیان می کند، گفت: قرآن و اهل بیت(ع) تکیه گاه ما از اهوال روز قیامت هستند.
مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در سلسله جلسات تفسیر قرآن که هر روز صبح در مسجد امیرالمؤمنین(ع) جی برگزار می شود، در تشریح آیات سوره زلزال، گفت: خداوند در این سوره از قرآن کریم دو تا سه مرتبه از مراتب قیامت ذکر کرده است، مراتبی که برای تفصیل و تشریح هر کدام به چندین صفحه از قرآن نیاز است، خداوند با بیان لطیف در این سوره چند خطی جای داده است.

 

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: مرتبه اول این است که در روز قیامت این منظومه شمسی نابود می شود، اگر به آیه اول سوره تکویر که می فرماید «إِذَا الشَّمْسُ كُوِّرَتْ» توجه کنیم درمی یابیم که در روز قیامت خورشید بی نور شده و جاذبه اش گرفته می شود و سپس همه اجزای منظومه شمسی در فضا معلق می ماند.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: از بین رفتن قوه جاذبه خورشید سبب ایجاد یک زلزله عجیب در کل منظومه شمسی می شود که بسیار هول انگیز است و انسان تا می خواهد فکر کند که چه شد؟ همه چیز در چشم بر هم زدنی نابود می شود، البته در روز قیامت ممکن است عوالم دیگر سالم بماند ولی چیزی که به طور قطع می دانیم این است که منظومه شمسی نابود خواهد شد.

 

وی با اشاره به مقام و منزلت اهل بیت(ع) اذعان کرد: عالم بسیار وسیع است و کسی به جز اهل بیت(ع) توان شمارش منظومه ها و ستاره های آن را ندارد و این در حالی است که نور برخی از ستاره های آسمان اول چندین میلیون سال طول می کشد تا به انسان برسد.

 

حضرت آیت الله مظاهری با استناد به آیات قرآن و روایات معصومین(ع) تأکید کرد: با دمیدن اسرافیل در صور، قیامت شروع می شود، همه می میرند، عالم نابود می شود، سپس خداوند یک زمین مسطح بسیار وسیع ایجاد می کند که در آن همه افراد از ازل تا ابد در آن جا شوند و بعد از آوردن حوض کوثر و جای گیر شدن بهشت و جهنم در این زمین پهناور که معلوم نیست کجا باشد، خداوند به واسطه دمیدن اسرافیل در صورش، همه را زنده می کند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با اشاره به آیه هشتاد و دوم سوره یس که می فرماید «إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ» تصریح کرد: اگر به این آیه از سوره یس توجه کنیم درمی یابیم که همه کارها بدون وقفه تنها با اراده پروردگار محقق می شود که فلاسفه به آن می گویند، کُن وجودی.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: همان طور که ما هم بدون نیاز به زمان می توانیم در ذهن خود هر چه بخواهیم ایجاد کنیم و سپس با برداشتن توجه خود از آن چیز آن را نابود سازیم، خداوند هم به همین طریق می تواند با اراده خود عالمی را نابود یا ایجاد کند.

 

وی با اشاره به آیه هجدهم سوره قاف که می فرماید «ما یَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلاّ لَدَیْهِ رَقِیبٌ عَتِیدٌ»، افزود: در ضبط صوت الهی همه چیز ضبط خواهد شد، این قرآن خواندن من و این گوش کردن شما، همه و همه ضبط خواهد شد و در روز قیامت به دادِ ما خواهد رسید، به شما بگویم ثواب این جلسه بسیار بالا است و وقتی در آن شرکت می کنیم حداقل به اندازه یک حج و عمره برایمان ثواب می نویسند.

 

حضرت آیت الله مظاهری در پایان با بیان این که در روز قیامت نخستین مصیبت عالم این است که زمین شروع می کند علیه افراد بدکار شهادت می دهد و آن ها را رسوای عالمیان می کند، گفت: امیدوارم با اتصال به قرآن و اهل بیت(ع) زیر لوای حمد، خدمت حضرت حق برسیم و با حضور در این جلسات از احوال روز قیامت در امان باشیم./201/867/ب1

ارسال نظرات