۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۳۲۷۳۸
در حرم حضرت معصومه مطرح شد؛

ایمان و ولایت مداری عناصر موفقیت و قدرت حضرت خدیجه

سخنران حرم حضرت معصومه با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) با سیمای حضرت رسول(ص) در آیینه کتاب‌ها آسمانی، آشنا بود، گفت: رمز موفقیت این بانو در ولایت مداری و ایمان به خداوند نهفته است.
حضرت خدیجه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی فاطمی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) در آیین ترتیل خوانی نوجوانان در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) از طریق کتاب‌های آسمانی مانند تورات و انجیل با خصوصیات و ویژگی‌ها پیامبر خاتم(ص) آشنا بود، گفت: به همین علت وقتی حضرت رسول(ص) برای کار نزد ایشان رفتند این بانوی بهشتی به دلیل آشنایی با اوصاف حضرت محمد(ص) بسیار از به کار گرفتن حضرت در کاروان تجاری خود خوشحال شدند.

 

وی افزود: حضرت خدیجه(س) یکی از ثروتمند ترین زنان قریش بودند به گونه‌ای که همه برای کار نزد ایشان رفته و دوست داشتند با این بانو ازدواج کنند اما از آن جایی که حضرت خدیجه(س) به پیامبرخاتم(ص) علاقه داشتند پیشنهاد همه آن‌ها را رد کرده و با حضرت محمد(ص) ازدواج کردند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه این بانوی بهشتی در کار خود بسیار موفق بودند و از نظر اقتصادی قدرت زیادی داشتند، تصریح کرد: رمز موفقیت و قدرت حضرت خدیجه(س) در ایمان و ولایت مداری ایشان به خدا نهفته بود و ایشان هم مؤمن به پیامبر(ص) بودند و در زمانی که عربی جاهلی بت پرستی می‌کرد ایشان به خداوند یکتا ایمان داشتند.

 

حجت الاسلام فاطمی ادامه داد: حضرت خدیجه(س) تمام ثروت خود را در راه نشر اسلام خرج کردند و روزی که از دنیا رفتند از ثروت ایشان چیزی باقی نمانده بود.

 

وی با بیان اینکه خداوند به حضرت خدیجه(س) علاقه خاصی دارند و به این بانوی بهشتی حضرت زهرا(س) سرور و سیده زنان عالم را هدیه دادند، گفت: رحلت حضرت خدیجه(س) بسیار غریبانه بود و با وجود اینکه ایشان خویشاوندان زیادی در قریش داشتند، قریش ایشان را به دلیل ازدواج با پیامبر اکرم(ص) تنها رها کردند و نه تنها در رحلت بلکه در هنگام ولادت حضرت زهرا(س) هم کسی نبود که به ایشان کمک کند به همین دلیل حضرت مریم و حضرت آسیه به کمک حضرت خدیجه(س) آمدند تا کودک خود را متولد کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه حضرت رسول(ص) علاقه زیادی به حضرت خدیجه(س) داشتند، یادآور شد: فراغ حضرت خدیجه(س) و حضرت ابوطالب به‌قدری برای حضرت رسول(ص) سنگین بود که بعد از رحلت این دو بزرگوار جبرئیل بر ایشان نازل شد و به حضرت رسول(ص) فرمود که شما پشتوانه‌های خود را از دست دادید و به خاطر غم اندوه وارد شده بر شما این سال، سال عام الحزن است./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات