۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۳۲۷۵۲
با حضور مدیر حوزه های علمیه مازندران؛

مراسم افتتاح دوره ارتقایی حوزه علمیه آمل برگزار شد

مراسم افتتاح دوره ارتقایی فصل تابستان حوزه علمیه آمل با حضور مدیر حوزه علمیه مازندران، اساتید و طلاب برگزار شد.
افتتاح دوره ارتقایی ‌آمل دوره ارتقایی‌

حجت الاسلام رضا قلی پور، مدیر حوزه علمیه حضرت ابالحسن امیرالمومنین(ع) آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، از برگزاری مراسم افتتاح دوره ارتقایی حوزه علمیه حضرت ابالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل خبرداد و تصریح کرد: این دوره برای سومین سال است که از سوی این حوزه علمیه برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: در مراسم افتتاح دوره ارتقایی تابستان، حجت الاسلام طاهری مدیر حوزه های علمیه مازندران حضور داشتند که طلاب و اساتید از رهنمودها و سخنان ایشان بهره مند شدند.

 

حجت الاسلام قلی پور افزود: مکان برگزاری دوره ارتقایی تابستان در حوزه علمیه شیخ فضل الله نوری بلده است که اجرای آن توسط حوزه علمیه حضرت ابالحسن امیرالمومنین(ع) آمل صورت می گیرد.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ابالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل خاطرنشان کرد: طول دوره 75 روز است که 5 استاد مجرب و برجسته به ارائه خدمات علمی و برنامه های مختلف به طلاب می پردازند.

 

وی افزود: سومین دوره ارتقایی تابستان حوزه علمیه آمل با حضور حدود 70 نفر از طلاب سراسر کشور آغاز شده است که در آن از فعالیت های خوبی بهره مند می شوند.

 

حجت الاسلام قلی پور تصریح کرد: برای شرکت در این دوره از طلاب نمونه سطح یک واجد شرایط در دوره ارتقایی فصل تابستان ثبت نام به عمل آمده است.

 

وی ادامه داد: این مدرسه در طول تابستان و ایام تعطیلات برای طلاب سراسر کشور برنامه های متنوعی را برگزار می کند تا طلاب از اوقات فراغت خود به بهترین نحو بهره ببرند که برگزاری طرح ارتقایی طلاب در این ایام یکی از این برنامه ها است.


حجت الاسلام قلی پور تصریح کرد: حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) شهرستان آمل همچون سال گذشته از سوی مرکز مدیریت حوزه به عنوان مدرسه منتخب برای برگزاری طرح های ارتقایی انتخاب شده است.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ابالحسن امیرالمومنین(ع) آمل ادامه داد: علاوه بر برنامه های آموزشی و درسی برنامه های دیگری هم‌ چون فوق العاده فرهنگی و مطاله دروس منتخب بزرگان و درس اخلاق برگزار می شود.

 

حجت الاسلام قلی پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حوزه های علمیه می تواند نقش والایی در معرفت افزایی جامعه داشته باشد، یادآور شد: باید از ظرفیت ارزنده طلاب و روحانیان در راستای ترویج ارزش های ارزنده اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان به بهترین نحو ممکن بهره برداری شود.

 

وی با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در تاریخ از جایگاه والایی برخودار بوده‌اند، افزود: حوزه و روحانیت امروز به عنوان ادامه دهندگان مسیر ائمه معصومین(ع) نقش مهمی در ترویج اسلام ناب بر عهده دارند./1314/302/ب2

ارسال نظرات