۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۴۳۲۸۱۸

مخالفت ها با کنسرت در ماه رمضان/ پیگیری ها نتیجه داد

کنسرتی که قرار در ماه مبارک رمضان در کرمان برگزار شود با پیگیری های جامعه متدین و نماینده ولی فقیه در کرمان لغو شد.
کنسرت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در پی برگزاری کنسرت سالار عقیلی در 28 خرداد ماه در کرمان جامعه متدین و روحانیت کرمان به مناسبت همزمانی این کنسرت با ماه مبارک رمضان و بی حرمتی به این ماه چندی است که نسبت به این اقدام واکنش نشان دادند.

 

در پی این پیگیری ها صبح امروز جمعی از روحانیان کرمان با نماینده ولی فقیه دیدار کردند و وی با تماس و پیگیری از طریق استانداری، دادستانی اداره کل ارشاد خواستار لغو این کنسرت و موکول کردن آن به زمان دیگری شد.

 

حجت الاسلام زمزم زاده از روحانیان حاضر در دفتر حجت الاسلام و المسلمین جعفری گفت: نماینده ولی فقیه نسبت به این اتفاق و شکسته شدن حرمت ماه مبارک اظهار ناخرسندی کردند و با پیگیری های متعدد خواستار لغو این کنسرت شدند؛ ما نگران بودیم ایشان به علت این درخواست تحت فشار قرار بگیرند که خوشبختانه از لغو این کنسرت خبر دار شدیم.

 

چند سالی است که کرمان حیات خلوتی برای برگزاری کنسرت های باکیفیت و بی کیفیت شده است به طوری که در بعضی مقاطی سال چند کنسرت در هفته در این شهر نسبتا کوچک برگزار می شده است.

 

این کنسرت ها در دولت قبلی هم در مقیاس کوچک تری برگزار می شد اما تفاوت آن در حجم تبلیغات برای جذب مخاطب بود؛ در چند سال اخیر تبلیغات شهری کنسرت به شدت افزایش یافته و در اکثر نقاط شهر بنر ها و بیلبردهای کنسرت پیش چشم شهروندان است.

 

پیش از این برگزاری کنسرت رضا یزدانی همزمان با ایام فاطمیه حاشیه ساز شده بود؛ حاشیه های و سوابق سالار عقیلی در تلاش برای لغو این برنامه بی تأثیر نبود اما علت اصلی بی حرمتی به ماه خدا بود.

 

گفتنی است کنسرت سالار عقیلی به 24تیرماه موکول شده است./9704/202/ب3

ارسال نظرات