۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۴۳۲۸۲۱
رییس اوقاف و امورخیریه فردوس خبر داد؛

اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه فردوس

رییس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس از اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد طلایی اظهار داشت: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی همچون سال‌های گذشته در بارگاه مطهر امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم(ع) فردوس برگزار و در این طرح برنامه‌های متنوع دینی و فرهنگی اجرا می‌شود.

وی گفت: تلاوت روزانه قرآن کریم هر روز یک جزء قرآن در بارگاه امامزادگان فردوس با حضور پرشور مردم و قاریان نخبه شهرستان فردوس، تفسیر آیاتی از قرآن کریم توسط مفسر اعزامی از شهر مقدس قم، اطعام روزه‌داران در قالب طرح "افطاری ساده" و نیز افطاری صائمین از محل موقوفات منطبق از جمله برنامه‌های مذهبی و دینی در ایام ماه مبارک رمضان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس از برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی در لیالی قدر خبر داد و افزود: مراسم شب‌های قدر همراه با قرائت دعای جوشن کبیر، قرائت قرآن و مراسم قرآن به سر در جوار بارگاه امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم(ع) این شهرستان برگزار می‌شود.

شرکت 255 نفر در برنامه‌های طرح نشاط معنوی

طلایی همچنین از برگزاری مراسم جشن در سالروز میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در نیمه ماه رمضان خبر داد و تصریح کرد: در شب سالگرد میلاد امام حسن(ع) صائمین و روزه‌داران در قالب طرح «افطاری ساده» مورد اطعام قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه نیات بیش از 25 موقوفه در شهرستان فردوس به ماه مبارک رمضان اختصاص دارد، یادآور شد: درآمد این موقوفات با نیاتی نظیر روضه‌خوانی امام علی(ع)، افطاری صائمین، لیالی قدر و ختم قرآن در ماه مبارک رمضان هزینه می‌شود.

همچنین از اجرای طرح نشاط معنوی در فصل تابستان خبر داد و گفت: این طرح در بارگاه مطهر امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم(ع) فردوس، امامزاده سلطان ابوالقاسم روستای سرند و امامزاده سلطان احمد روستای مهوید برگزار می‌شود.

طلایی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 255 نفر در طرح نشاط معنوی شرکت کردند، افزود: برگزاری اردوهای فرهنگی، دوره‌های امامزاده شناسی، کلاس تصحیح قرائت نماز، برنامه انس با قرآن و نیز کلاس‌های حفظ قرآن کریم از جمله برنامه‌های اجرایی در طرح نشاط معنوی است./922/101/ب3

ارسال نظرات