۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۴۳۲۸۲۴
امام جمعه کوهرنگ:

اقتصاد مقاومتی ایران را در برابر حربه‌های دشمن حفظ خواهد کرد

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به اینکه اگر اقتصاد جهان اسلام و مسلمانان نتواند در مقابل حربه‌های دشمن مقاومت کند آن اقتصاد مقاومتی نیست، گفت: به یقین اقتصاد مقاومتی ایران را در برابر حربه‌های دشمن حفظ خواهد کرد.
امام جمعه کوهرنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ، عصر امروز در نشست بصیرتی جهاد و اقتصاد مقاومتی ویژه بسیجیان این شهرستان، با اشاره به ماه مبارک رمضان و فرصت های زودگذر آن، تصریح کرد: در واقع این ماه نورانی و پربرکت هدیه‌ای از سوی پرودگار بلند مرتبه برای امت پیامبر اکرم(ص) است.

 

وی با بیان اینکه ماه رمضان لطف و عنایتی از سوی خداوند تبارک و تعالی به مسلمانان است که برکات بی‌شمار آن در زندگی مادی و اخروی آنها قابل توجه خواهد بود، گفت: مسلمان روزه‌دار که روزه‌اش در درگاه خداوند تبارک و تعالی پذیرفته شده باشد در آخرین شب ماه مبارک رمضان به فرمان پرودگار گناهانش بخشوده می‌شود و بزرگ ترین اجر و پاداش الهی را به دست می‌آورد.

 

امام جمعه کوهرنگ در ادامه تصریح کرد: جهد، تلاش و عرق ریختن در جهاد زمانی تقدس پیدا می‌کند که برای خدا، اسلام، قرآن و ائمه اطهار باشد.


این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه جهاد بر امر باطل و در راه ظلم حرام است، گفت: میدان و عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و سیاسی میدان زحمت و تلاش های شبانه‌روزی است.


حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه اگر اقتصاد جهان اسلام و مسلمانان نتواند در مقابل حربه‌های دشمن مقاومت کند آن اقتصاد مقاومتی نیست، افزود: به یقین اقتصاد مقاومتی ایران را در برابر حربه‌های دشمن حفظ خواهد کرد.


رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ با تأکید بر اینکه جهاد فرهنگی بر همه فرض و لازم است، ادامه داد: اگر مفاهیم قرآنی در جامعه به خوبی نهادینه نشود، فرهنگ مبتذل غرب جامعه ما را خواهد گرفت  و این بزرگ ترین خسران است.


این مقام مسؤول با بیان اینکه اگر هوشیار نباشیم دجال‌های غربی جوانان ما را تحت سلطه خود خواهند درآورد، خاطرنشان کرد: دجال فرد نیست بلکه فرهنگی است که می‌خواهد فرهنگ اسلامی را از بین ببرد.


وی با تأکید بر اینکه نجات کشور در گرو اقتصاد مقاومتی است، گفت: اگر اقتصاد غربی در جامعه فراگیر شود، به یقین فرهنگ قرآنی از جامعه ما رخت بر می کند و جامعه اندلسی می شود و اسلام و فرهنگ غنی قرآنی را از ما خواهد گرفت.


حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه فرد مسلمان باید در اقتصاد، نظامی، سیاسی، علمی، فرهنگی و اجتماعی انقلابی بوده و تابع غرب نباشد، بیان داشت: برای اینکه فرزندان انقلابی و مؤمن تربیت کنیم باید از فرهنگ قرآنی بهره‌برداری کنیم.

 

امام جمعه کوهرنگ با بیان اینکه انقلابی بودن واژه‌ای است که رهبر معظم انقلاب بارها روی آن تأکید دارند، از پنج شاخصه مطرح شده از سوی ایشان به عنوان ملاک اصلی انقلابی بودن یاد کرد و افزود: انقلابی بودن به درک کردن زمان پیروزی انقلاب و امام نیست؛ بلکه هر فردی که این شاخصه‌ها و معیارها را داشته باشد انقلابی است.



وی از «پایبندی به ارزش‌ها و اصول مبنایی و اسلامی»، «انتخاب سبک زندگی ایرانی اسلامی و پرهیز جدی از تقلید از غرب و بیگانگان»، «پایبندی به استقلال همه جانبه کشور»، «حساسیت در مقابل دشمن» و «تقوای دینی و سیاسی» به عنوان پنج شاخصه مهم انقلابی بودن از دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب نام برد.


مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه انقلابی بودن ملت بزرگ ایران دشمن را سراسیمه کرده است، گفت: بر همین اساس نیز دشمن به هر بهانه‌ای دست زده تا ما را شکست دهد.

 

وی با اشاره به اینکه مرور و توجه به حوادث به وقوع پیوسته در انقلاب اسلامی از مواردی است که در انقلابی ماندن مؤثر است، خاطرنشان کرد: اگر به حوادثی که از سوی دشمنان به انقلاب ما گذشته است توجه کنیم انقلابی می‌مانیم؛ در غیر این صورت اندک اندک به دشمن اعتماد کرده و در دام آنان می‌افتیم.


امام جمعه کوهرنگ با اشاره به اهمیت انقلابی ماندن برای حفظ انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: بر این اساس همه ما باید معیارهای انقلابی بودن را در خود حفظ کنیم تا انقلابی بمانیم./202/9457/ب1

ارسال نظرات