۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۴۳۲۸۷۸
استاد حوزه و دانشگاه:

مدیران در جامعه دینی اهل محبت، باید برای مردم مقدس باشند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام راحل محبت خود را در جامعه پخش کرد چرا که در یک جامعه دینی اهل محبت باید مدیران آن برای مردم مقدس باشند این بد است که فقط شهدا خوب باشند اینگونه ولی خدا تنها می‌ماند.
پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه شامگاه پنج‌شنبه  به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امام صادق(ع) به سخنرانی پرداخت و درباره یکی دیگر از ویژگی‌های محبت حقیقی، گفت: محبت نزد همه انسان‌ها محترم است، بالاترین و زیباترین محبت‌ها در فضای معنویت به دست می‌آید، بشر امروز در اوج درگیری با مسائل اخلاقی به هر نوع محبتی علاقه دارند.

 

وی با اشاره به اینکه محبت در فضای دینداری یک ضرورت است، تصریح کرد: یک انسان مذهبی باید میزان محبت خود نسبت به خدا و نیکی‌ها را رصد کند، زیرا اگر کسی می‌خواهد در دینداری به اوج برسد راه آن محبت است.

 

محبت در فضای دینداری یک ضرورت است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه انسان باید به عیب‌های خود واقف شده و نسبت به آنها استغفار کند، عنوان کرد: یکی از ایرادهای ما کمبود محبت نسبت به پروردگار است در حالیکه می دانیم که بهترین محبوب پروردگار عالم است بنابراین باید نسبت به این ایراد خود استغفار کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان درباره ویژگی جامعه دینی که محبت دارد، اظهار داشت: در جامعه دینی مدیران باید چنان مقدس باشند که مردم از سر عشق خاک قدم‌های آنها را برای تبرک بردارند، امام راحل محبت خود را در جامعه پخش کرد آیا مسؤولان امروز ما هم چنین هستند.

 

وی افزود: بسیار بد است که در یک جامعه دینی فقط شهدای آنها خوب باشند و بدهای آنها باقی مانده باشند، در این گونه جوامع ولی خدا تنها می‌ماند، هیچ کس نمی‌تواند به همین سادگی خود را حزب‌الهی بداند و یا ادعا کند که شیعه است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اهل ولایتمداری عاشقانه دعای کمیل می‌خواند، گفت: ما باید موضوع محبت را جدی بگیریم چرا که عاشقانه دینداری نکردن زشت است، محبت الهی نتیجه بررسی عاقلانه است، اگر انسان شعور، علم و فقاهت داشته باشد عاشق خدا شده، عاشقانه زندگی کرده و عاشقانه خواهد مرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه وصال یکی دیگر از ویژگی‌های محبت است، ابراز کرد: در عشق‌ورزی باید وصال محبوب ممکن باشد، انسان عاشق چیزی می‌شود که به آن برسد، چرا که این عشق وجود انسان را گرم می‌کند و اگر نباشد او به موجودی شکسته خورده تبدیل می‌شود.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه هر کس به سمت پررودگار عالم حرکت کند وصال او را درک خواهد کرد،خاطرنشان کرد: اگر یک قدم به سوی خدا حرکت کند خدا با شتاب به سوی شما خواهد آمد و هر چه انسان به سمت خدا حرکت کند حرارت آن را فهمیده و درک خواهد کرد، بنابراین باید به خدا التماس کنیم که محبت خود را به ما عطا کند./807/202/ب2

ارسال نظرات