۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۳۲۸۸۱
با حضور جمعی از مسؤولان استانی؛

یازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس افتتاح شد

آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با حضور جمعی از مسؤولان استانی و شهری در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.
افتتاحیه قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با حضور علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، حجت الاسلام ملکوتی رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از مسؤولان استانی و شهری شامگاه پنجشنبه 27 خرداد در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درباره فعالیت های یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت تا دوم تیر گفت:  تعداد مراکز، نهادها، مؤسسات و تشکل‌های قرآنی مردم‌نهاد درخواست‌کننده غرفه برای حضور در نمایشگاه یازدهم حدود ۱۳۰۰ مورد بوده است که البته باید توجه کرد در نهایت ظرفیت نمایشگاه برای دادن غرفه تنها ۷۰۰ غرفه بود که بین این تعداد نهاد و مؤسسه توزیع شد.

 

وی با بیان این که از یکشنبه، ۲۳ خردادماه کار بستن سازه‌ها طبق نقشه کمیته جانمایی آغاز شده است، ابراز کرد: یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از ۳۱ کمیته و ۲۴ بخش تشکیل شده است.

 

وی در مورد کمیته‌های فعال یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد ابراز کرد: در نمایشگاه یازدهم، ۳۱ کمیته فعال بوده که هر کمیته از سه الی هفت نفر عضو تشکیل شده است، همچنین این نمایشگاه شامل ۲۴ بخش است که هر بخش برنامه تعریف شده و مشخصی دارد.

 

کاظمی‌نسب با اشاره به اسامی این کمیته‌ها عنوان کرد: کمیته ثبت‌نام، هماهنگی و پیگیری، حراسات، مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، تبلیغات، جذب مشارکت‌ها، کمیته اطلاع‌رسانی، خبر و ارتباط با رسانه، کمیته ادارات و نهادها، مراسم افتتاحیه و اختتامیه، ناشران داخلی و کمیته بین‌الملل، قرآن و فرهنگ ملل اسلامی از جمله این موارد به شمار می‌روند.

 

وی گفت: همچنین کمیته‌های دیگری از جمله کمیته بین‌المللی هماهنگی و دعوت از هنرمندان بین‌المللی، کمیته تدارکات، اسکان و امور عمومی نمایشگاه، جانمایی، تشریفات، نظرسنجی، فروش محصولات هنری قرآنی، علمی ـ محتوایی و نظارت، عترت و ولایت و کمیته نشر الکترونیک و فن‌آوری اطلاعات در نمایشگاه فعال هستند.

 

وی همچنین به کمیته هماهنگی برنامه‌های جنبی و مراسم و محافل، کودک و نوجوان، کمیته هنری(هنرهای نمایشی، فیلم، تجسمی، عروسکی، آواها و نغمات مذهبی)، تجلیل از فعالان و خادمان قرآن، فرهنگ و هنر مساجد و ترویج فرهنگ نماز، مسابقات، امور شهرستان‌ها، جلسات محلی قرآن کریم، دانشگاهی و اقتصاد مقاومتی از منظر قرآن و حدیث اشاره کرد.

 

کاظمی نسب درباره محافل و برنامه‌های جنبی یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد گفت: برگزاری هشت همایش تخصصی، 18 نشست قرآنی، رونمایی از 10 اثر فاخر قرآنی، نشست تخصصی سبک زندگی ایرانی اسلامی، جُنگ قرآنی، مراسم سحری خوانی، خوانش نمایش قرآنی در 4 شب، مراسم شب شعر قرآنی، کارگاه‌های آموزشی تخصصی و نمایشگاه عکس قرآنی از جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه امسال است.

 

وی افزود: 18  هزار متر مربع مساحت فضای نمایشگاهی است که در اختیار ما قرار دارد و از میان 1000 متقاضی دریافت غرفه با توجه به متراژ نمایشگاه، با حضور 700 غرفه با اولویت محتوایی برتر موافقت شد.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل ارشاد خراسان رضوی  خاطرنشان کرد: تاکید ویژه بر بخش عترت و درایت وجه تمایز یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با سایر نمایشگاه‌های قرآنی است که مسؤولیت آن را آستان قدس رضوی بر عهده گرفته و با توجه به 3 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی اختصاص یافته به غرفه‌های آستان قدس رضوی، بخش عترت و درایت پررنگ‌ترین بخش نمایشگاه یازدهم است.

 

گفتنی است، یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد از ۲۶ خردادماه تا دوم تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار می شود./934/202/ب2

ارسال نظرات