۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۴۳۲۹۱۱
آیت الله مجتهد شبستری مطرح کرد؛

اندلس سازی، توطئه ضدفرهنگی استکبار برای تضعیف نظام اسلامی

امام جمعه تبریز با اشاره به جریان اندلس، گفت: دغدغه‌ رهبری در حوزه‌ی فرهنگ به‌ جا است، استکبار از همین روش ضد فرهنگی در اندلس جهت تضعیف نظام اسلامی ایران بهره می‌برد، نظام اسلامی ایران از جهت فرهنگی در تهاجم شدید قرار دارد.
آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز در مصلای این شهر با اشاره به حمایت‌های مالی حضرت خدیجه (س)، اظهار داشت: حمایت مالی این قانونی بزرگوار سبب شد تا دین اسلام استوار بماند.

 

وی بابیان اینکه ازخودگذشتگی‌های مالی و جانی حضرت خدیجه(س) برای اسلام و پیشگامی ایشان در گرویدن به دین مبین اسلام و حمایت‌های ایشان از نبی مکرم اسلام هیچ‌وقت از یاد تاریخ نخواهد رفت، اذعان داشت: حضرت خدیجه (س) یک اسوه و الگوی بزرگ برای همه در صیانت از اسلام است.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) ایشان را بسیار حلیم توصیف کرد و افزود: امام حسن مجتبی (ع) در طول زندگانی ارزشمند خود دو بار تمام اموال خود را انفاق کرد و آن را در بین فقرا تقسیم کرد، امام عده‌ای حتی حاضر به انفاق یک‌پنجم درآمد سالیانه خود نمی‌باشند.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به آغاز هفته اکرام، روزه‌داران را به انفاق و حسنه دعوت کرد و افزود: نمازگزاران با احسان و انفاق و با زبان روزه در این هفته بیش از گذشته تلاش کنید که از دست یتیمان گرفته و کمک‌حالشان باشند.

 

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی بیشتر از آنکه ناشی از تحریم‌ها باشد، متوجه سیاست‌های دولت فعلی، سابق و اسبق است، ادامه داد: رکود و بیکاری از دیدگاه مقام معظم رهبری دو مشکل اساسی کشور است که همت مضاعف مسؤولان را برای رفع این مشکل می‌طلبد.

 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به دغدغه‌های رهبری در مورد فرهنگ کشور، تصریح کرد: فضای مجازی و ظرفیت‌های ضدفرهنگی آن از عوامل اساسی دوری جوانان از دین‌داری و اسلام است، مسؤولان فرهنگی و خانواده‌ها باید مراقبت باشند تا دیانت نسل جوان دچار آسیب نشود.

 

وی با اشاره به جریان اندلس، ابراز داشت: دغدغه‌ی رهبری در حوزه‌ فرهنگ به‌جا است، استکبار از همین روش ضد فرهنگی در اندلس(اسپانیای سابق) جهت تضعیف نظام اسلامی ایران بهره می‌برد، نظام اسلامی ایران از جهت فرهنگی در تهاجم شدید قرار دارد.

 

ریاست شورای عالی مجمع جهانی اهل‏‌بیت(ع) با اشاره به اینکه اعتیاد به مواد مخدر اکنون جنبه اقتصادی ندارد، بیان داشت: اعتیاد جوانان اکنون جنبه سیاسی دارد و دشمنان می‌خواهند غیرت از جامعه رخت برکند؛ با توزیع مواد مخدر، مردم توان مقابله با حوادث و مسائل را نداشته باشند.

 

امام‌جمعه مردم تبریز با توجه به گزارش بهابرگ میمون در مورد عربستان، یادآور شد: عربستان قاتل هزاران نفر و صدها کودک و از حامیان اصلی تروریسم در منطقه است، وااسفا برای سازمان مللی که باید پناه گاه عدالت‌طلبان و مستضعفان و مظهر عدالت باشد، با تهدید عربستان برای قطع کمک به این سازمان، عربستان را از لیست سیاه حامیان تروریسم خارج کرد.

 

امام‌جمعه تبریز شهید مصطفی چمران را الگوی ولایتمداری و بصیرت عنوان و تصریح کرد: شهید مصطفی چمران با بصیر، مجاهد و مظهر تقوا بود، این شهید بزرگوار نماد فضیلت و ولایتمداری است، مسؤولان و جامعه باید از این شهید بزرگوار الگوی ولایتمداری و ازخودگذشتگی درراه خدا را اخذ کنند.

 

وی با بیان اینکه شهید چمران از پایه‌گذاران مقاومت اسلامی در لبنان و ایران است، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار طراح جنگ‌های نامنظم است و در دفاع مقدس با ازخودگذشتگی در دفاع از انقلاب سنگ تمام گذاشت، مقاومت در منطقه از برکات این شهید بزرگوار است./854/201/ب2

ارسال نظرات