۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۳۲۹۲۳
کارشناس مسائل مذهبی:

منافقان در پوشش مذهب به دنبال اهداف خود هستند/ برخی انقلابی بودن را تندروی می دانند

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با بیان این که منافقان در پوشش مذهب به دنبال اهداف خود هستند، گفت: بین حق و باطل راه سومی نیست، هر چه غیر از حق باشد ضلالت و گمراهی است.
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حاج ابوالقاسم، کارشناس مسائل مذهبی، بعداز ظهر امروز در مراسم جزء خوانی قرآن کریم که از شبکه3 سیما پخش شد، گفت: در آیه 105 سوره توبه می خوانیم خداوند ورسولش و مومنان ناظر و شاهد اعمال ما هستند.

 

وی ادامه داد: منظور از مومنان اهل بیت(ع) هستند، امام صادق(ع) فرمودند: اعمال بندگان همه روزه بر رسول گرامی (ص)عرضه می شود، حیا کنید از این که عمل زشتی در کارنامه اعمال شما باشد، امروز هم اعمال ما بر امام زمان(ع) عرضه می شود، البته علاوه بر این ها ملائکه هم شاهد اعمال ما هستند، کسی که نیت گناه می کند نفسش برای ملائکه بوی تعفن دارد و کسی که نیت کار خیر می کند عملش بوی عطر دارد.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم  با اشاره به آیات 107 و 108 سوره توبه بیان داشت: خداوند در این آیه درباره کسانی سخن می گوید که مسجدی ساختند و هدفشان تسلط کفار بر جامعه اسلامی بود و قرآن از آن به مسجد ضرار یاد می کند، مسجدی که به قصد ضربه زدن به جامعه اسلامی و ایجاد تفرقه ساخته شد، گاهی منافقان در پوشش دین و در لباس مذهب به اقدامات خود دست می زنند.

 

وی اظهار داشت: گاهی از هنر که مقدس است علیه دین استفاده می شود و گاهی از مجالس عزای امام حسین (ع) علیه دین استفاده می کنند، همان کسانی که مقام معظم رهبری آن ها را شیعیان انگلیسی نامید که برای ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی دست به هر کاری می زنند.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: خداوند در آیه 120توبه می فرماید: مومنان باید پا در جای پای پیامبر(ص) بگذارند و از یاری ایشان خسته نشوند چون هر قدمی در این راه بر می دارند که مایه خشم کفار شود مایه ثبت عمل صالح در کارنامه آنان است، مقام معظم رهبری در یکی ازفرمایشات خود فرمودند: از این حقیقت به خود می بالیم که به خاطر خدا و اسلام و قرآن مورد کینه و عداوت مستکبران و گردنکشان عالم قرار گرفتیم، هر رنج و سختی در راه دفاع از خدا و دین اسلام حسنه است.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به آیه 11 سوره یونس گفت: گاهی تاخیر در اجابت دعاها به نفع انسان است، همانطور که خداوند شما را در عقوبت کردن مهلت می دهد شما هم در رسیدن به حاجات خود صبر و تحمل داشته باشید، گاهی اوقات همه شرایط دعا فراهم است ولی مستجاب نمی شود به خاطر این که به صلاح ما نیست.

 

وی بیان داشت: گاهی دعا با تاخیر مستجاب می شود، گاهی هم خدای متعال بنده ای را دوست دارد و حاجت او را نمی دهد چون می خواهد ارتباط بنده اش با او حفظ شود، گاهی هم دعایی مستجاب نمی شود اما استجابتش در آخرت به صورت یک پاداش بزرگ نمایان می شود.

 

کارشناس مذهبی رسانه ملی تصریح کرد: بین حق و باطل راه سومی نیست هر چه غیر از حق باشد ضلالت و گمراهی است، امیر مومنان فرمودند: ما سخن حق خدا و راه هدایت هستیم، حقی که خدا آن را تثبیت کرده ما اهل بیت هستیم ، هرکس راه اهل بیت را کنار بگذارد گمراه است، در کربلا عده ای امام حسین(ع) را تند رو می دانستند و ایشان را حمایت نکردند، امروز هم کسانی هستند که خود را میانه رو و انقلابیون را تند رو می دانند، اگر این تندروی است ما به آن افتخار می کنیم./869/202/ب2

ارسال نظرات