۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۴۳۲۹۲۴
امام جمعه بندرعباس:

ترویج فرهنگ روزه‌داری مهم ترین اثر افطاری است

امام جمعه بندرعباس ترویج فرهنگ روزه‌داری را مهم ترین اثر افطاری دانست و گفت: گاهی افطاری‌های پرخرجی برگزار می‌‌شود که شایسته نیست و باید در این ماه از ریخت و پاش پرهیز و به فکر محرومان و نیازمندان جامعه باشیم.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، افطاری را هسته‌ اصلی و نقطه‌ کانونی بهره‌برداری اجتماعی از ویژگی‌های ممتاز ماه مبارک رمضان دانست و گفت: شیاطین در این ماه مبارک دربند هستند و باطن انسان ها بیش از هر زمان دیگری آماده‌ قرارگرفتن در مسیر معنویت و الی‌الله است.
 

وی با تاکید بر اینکه اسراف در دین اسلام بسیار نکوهش شده است، افزود: دین مبین اسلام، اسراف کاران را برادران شیاطین معرفی کرده است، بنابراین نمی توان با سفره‌ای که بسیاری از غذای آن اسراف می‌شود به خدا تقرب پیدا کرد و به ثواب افطاری رسید.
 

امام جمعه بندرعباس در ادامه با تأکید بر اینکه افطاری‌های سنگین موجب کم شدن این ضیافت حسنه می‌شود، تصریح کرد: همه افراد توانایی گشودن سفره های افطاری‌ پرهزینه را ندارند اما از ضیافت‌های سبک تر هم شرم دارند.
 

آیت الله نعیم آبادی ابراز داشت: گاها فرهنگ افطاری اسلامی به دلیل افراط و زیاده‌روی آنچنان دگرگون شده که هیچ رنگ و بویی از خدا و معنویت نداشته؛ و این حقیقتی است که شاید به زبان آورده نشود ولی با حواس فطری به خوبی درک می‌شود.
 

وی با اشاره به حدیثی از حضرت محمد(ص) پیرامون افطاری دادن در ماه رمضان، گفت: به فرموده پیامبر(ص)، هر كس یك مؤمن روزه‏دار را در این ماه افطارى دهد، پاداشى برابر با آزاد كردن یك بنده نزد خدا داشته، و مایه آمرزش گناهان گذشته وى نیز خواهد بود.
 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان همچنین افطاری را سبب انس و الفت، تجدید دیدارها، پیوند ارحام، انفاق، و ترویج خوبی ها و دوستی‌ها عنوان کرد و ابرازداشت: اما ترویج فرهنگ روزه‌داری مهمترین اثر افطاری است.
 

وی با اشاره به هفته اطعام ایتام از همه نمازگزاران و روزه‌داران خواست تا در این هفته با تبعیت از حضرت امام حسن مجتبی(ع) در اکرام ایتام و همچنین فضل و بخشش، نسبت به اکرام و اطعام نیازمندان جامعه همت کنند.
 

وی گفت: گاهی افطاری‌های پر خرجی برگزار می‌‌شود که شایسته نیست و باید در این ماه از ریخت و پاش پرهیز و به فکر محرومین و نیازمندان جامعه باشیم.

 

آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود در ادامه سلسله مباحث فرعون‌شناسی خود، فرعون‌شناسی را راهی برای استکبارشناسی در دوران کنونی دانست و طغیانگری را وجه مشترک فرعونیان و مستکبران جهان امروز ذکر کرد.

 

امام جمعه بندرعباس در تبیین اصطلاح طغیان‌گری، گفت: طغیان‌گری با معصیت متفاوت است و طغیان حد بالایی از معصیت است که از همه خطوط قرمز اخلاقی و انسانی عبور می‌کند.
 

وی با تأکید بر اینکه آمریکا طغیان‌گر است همان‌طور که فرعون طغیان‌گر بود تصریح کرد: نگاهی به مستکبران امروز عالم نشان می‌دهد که آنان از همه خطوط و ارزش‌های انسانی عبور کرده‌اند.

 

آیت‌الله نعیم‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به فرازهایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسؤولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و گفت: مسؤولان از استاندار و فرماندار تا همه مسؤولان اجرایی به کلام رهبری در این سخنرانی توجه و آن را سرلوحه عمل قرار دهند.

 

امام جمعه بندرعباس تأکید کرد: همه ما به واسطه مسؤولیت‌مان در پیشگاه مردم و خدا مسؤول هستیم و نباید کاری کنیم که شرمنده مردم و شرمنده درگاه الهی باشیم.
 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در پایان با اشاره به روز بسیج اساتید از بسیجیان جامعه خواست تا در گسترش و اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی مجدانه‌تر عمل کنند./851/201/ب2

ارسال نظرات