۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۳۲۹۳۸
امام جمعه ارومیه:

مصالحه با آمریکا به معنای دست کشیدن از مبانی انقلاب است

امام جمعه ارومیه گفت:کوتاهی کردن در مقابل آمریکا و مسامحه با آن برابر با دست کشیدن از مبانی اسلام و انقلاب است.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت:آمریکا بخاطر اسلام با ما دشمنی داردو سازش باآن به معنای دست کشیدن از اسلام است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه بالاترین توانمندی ما ایمان است،افزود:باید در مقابل آمریکا توانمندی های خود رابالا ببریم وایمان واعتقاد ما در راس توانمندی هایمان قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه فضاهای مجازی سعی بر اخذ ایمان جوانان ما دارند، تصریح کرد: دشمن با رسوخ در ذهنیت جوانان ما قصد دارد ایمان آنها را بگیرد، از این رو بازخوانی فرمایشات مقام معظم رهبری برای تمام آحاد جامعه راهگشا است.

 

امام جمعه ارومیه با اشاره به فشار حاکم برکشوربحرین اظهار داشت:دشمنان بعنوان دفاع از اسلام ودین،شیعیان بحرین را تحت فشار قرار داده و مانع از حضور آنها در مساجد می شوند.

 

وی شیعیان بحرین را مظلوم عنوان کرد و گفت: متأسفانه بخاطر حربه دشمن، مسلمانان در مملکتی که اکثریت شیعه را دارا است از عبادت آزادانه در مساجد هم محروم هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تأکید بر دفاع از حریم های الهی، تصریح کرد: در زندگی نباید یاور ومددکار افراد معصیت کار باشیم وباید در صورت مشاهده ی هتک حرمت به حریم های الهی مدافع آن باشیم.

 

وی ماه رمضان بویژه شب های قدر را فرصت خوبی برای خودسازی نفس دانست و گفت: عده ای درصدد این هستند که ذهن مردم را به سوی لذات کاذب دنیا جلب کنند؛ در این ماه باید از لذات دنیا و تبعیت از شهوات و ارتکاب به گناه پرهیز کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: مسؤولان باید همه را بسوی درگاه الهی و تقرب به آن دعوت کرده و سد عن سبیل الله نشوند.

 

وی با تأکید بر ادای نماز جماعت صبح در شهرمان گفت: باید نماز جماعت صبح را در شهرمان رسمی کرده وحتی بعد از اتمام ماه رمضان هم عادت به این فریضه ی بافضیلت دسته جمعی  کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با عرض تسلیت به مناسبت سالروز رحلت حضرت خدیجه ی کبری گفت:امیدواریم از الطاف و عنایات این بانوی بزرگوار بهره مند شویم.

 

وی افطاری دادن در ماه رمضان را همانند آزاد کردن برده ای از بند اسارت عنوان کرد و افزود: افطاری دادن و اکرام یتیمان در ماه رمضان موجب احترام الهی در آخرت به بنده می شود./936/201/ب2

ارسال نظرات