۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۴۳۳۰۱۳
امام جمعه همدان مطرح کرد؛

جایگاه تفکر و تعقل در اسلام

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با اشاره به روایتی از پیامبر(ص)، گفت: هرکس عقل نداشته باشد هر چه عبادت کند بی فایده است و این نشان می دهد که جایگاه تفکر و تعقل در دین اسلام بسیار بالا است.
طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان در دیدار پاسداران سپاه انصار الحسین همدان اظهار داشت: ماه رمضان بهار قران است و همه افراد جامعه باید به فیوضات آن واقف باشند.

 

وی با اشاره به مساله تکفیری ها در منطقه افزود: برخی مسیر جهاد را گم کرده اند و با موضوعاتی که از ناحیه آخوندهای وهابیت سرچشمه می گیرد دنیا و عقبای خود را خراب می کنند.

 

امام جمعه همدان با بیان این که کسانی که در راستای اهداف استکبار جهانی کشته می شوند شهید نیستد، گفت: شکی نیست که جهاد باید موضوع و هدف داشته باشد.

 

وی به قتل و کشتار وهابیت در عراق و سوریه اشاره کرد و افزود: تفکر جهادی وهابیت مانند تفکر قاتلان امام حسین(ع) است و به طور دقیق همان رویه را دنبال می کنند.

 

آیت الله طه محمدی خاطر نشان کرد: پاسداران سپاه همواره باید آرزوی شکست آمریکا را داشته باشند و طرز تفکر آنها باید مانند شهید همدانی باشد که در این راه خود را خالصانه نثار اسلام کرد.

 

وی به فضیلت شهادت در راه خدا اشاره کرد و گفت: تفکر انسان باید به گونه ای باشد که در راه خدا کارهای زیادی انجام دهند و بعد از خداوند متعال آرزوی شهادت کنند.

 

امام جمعه همدان با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) اظهار داشت: هرکس عقل نداشته باشد هر چه عبادت کند بی فایده است و این نشان می دهد که جایگاه تفکر و تعقل در دین اسلام بسیار بالا است.

 

وی در پایان ابراز داشت: رزمندگان واقعی اسلام از روی بصیرت با دشمن می جنگند و در این راه هوی و هوس را در امور خود دخیل نمی کنند./202/979/ب1

ارسال نظرات