۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۳۳۰۲۷
ریيس اداره تبليغات اسلامي کاشان:

جامعه از سبک زندگی قرآنی فاصله گرفته است

ریيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان کاشان گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي به ويژه در زمان زعامت رهبر معظم انقلاب، فرهنگ قرآني توسعه بي بديل داشته اما باز هم قرآن نزد مردم مهجور است و جاي کار زياد دارد و هنوز راههاي نرفته زيادي وجود دارد تا نوع زندگي قرآني باشد.
حجت الاسلام سيد عبد الصاحب حسيني

حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني، درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، با اشاره به اينكه سياست راهبردي رهبر معظم انقلاب بر انس جوانان با قرآن، جهت تحکيم مباني اعتقادي آنان است، گفت: به نظر مي رسد با توجه به جمعيت جوانان کشور و  بر اساس حديث امام صادق(ع) که فرمود ‹‹ من قرأ القرآن و هو شاب مومن اختلط القرآن بلحمه و دمه›› و حديث نوراني پيامبراكرم(ص) که فرمود‹‹ لا يعذب الله قلبا وعي القرآن›› از اين رو، اگر نوجوانان و جوانان ، ظرف قلبشان و ذهنشان از قرآن و معارف آن پر شود از هرگونه آسيبي مصون خواهند بود.

 

وي، انس با قرآن را در جامعه به ويژه در خانواده ها را يكي از راهكارهاي تحقق تربيت 10 ميليون حافظ قرآن در كشور اعلام كرد و گفت: بايد نهضت قرآن آموزي و روخواني قرآن را تقويت کرد تا جايي که در هيچ نقطه اي از کشور بي سواد قرآني نداشته باشيم.

 

حجت الاسلام حسيني، استمرار در حفظ قرآن را در تربيت 10 ميليون حافظ قرآن، موثر دانست و يادآور شد: استعدادها و ظرفيت هاي حفظ قرآن در آموزش و پرورش و دانشگاه ها بايد شناسايي شده و برنامه هاي مدوني تهيه و اجرا كرد.

 

ریيس اداره تبليغات اسلامي کاشان همچنين تقويت مؤسسات قرآني و جذب حداکثري قرآن آموزان در ابعاد تخصصي در اين مؤسسات و مراکز قرآني جهت تربيت حافظان قرآن را مهم قلمداد كرد و افزود: حمايت دولت و مسؤولين از حافظان و قاريان قرآن است مهم است.  

 

حجت الاسلام حسيني، بر نقش مهم حفظ قرآن در زندگي انسان ها تأكيد كرد و گفت: حفظ قرآن اگر با معرفت و مفاهيم قرآني همراه باشد مي تواند يک نسل را در برابر هجمه ها و تهديدات واکسينه کند و شيريني زندگي قرآني را در جامعه به کام همه آحاد مردم داشته باشد.

 

وي در ادامه به چگونگي ترويج معارف قرآن و اهل بيت(ع) نيز اشاره كرد و افزود: خانواده و اهتمام والدين در قرآن آموزي فرزندان موثر است چرا که توصيه پيامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) در تربيت فرزندان و حق فرزند بر والد به آموزش قرآن تصريح شده است و سپس سياست دولت ها و مسؤولين در نقشه راه قرآني بسيار مهم است و رسانه ها و مؤسسات قرآني نقش مکمل را دارند.

 

ریيس اداره تبليغات اسلامي كاشان ادامه داد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي به ويژه در زمان زعامت رهبر معظم انقلاب، فرهنگ قرآني توسعه بي بديل داشته اما باز هم قرآن نزد مردم مهجور است و جاي کار زياد دارد و هنوز راههاي نرفته زيادي وجود دارد تا نوع زندگي قرآني باشد.

 

حجت الاسلام حسيني، حفظ قرآن را يکي از راهبردهاي مهم مهجوريت زدايي از قرآن اعلام كرد و گفت: در مرحله نخست، نياز مردم به اين کتاب شريف بايد نهادينه شود و همه مردم نسبت به فراگيري قرآن و حداقل روخواني قرآن اهتمام داشته و سبک زندگي خود را طوري تنظيم كنندکه هر روز حداقل 50 آيه قرآن را تلاوت كنند تا از غافلان نباشند، ضمن اينكه مردم بايد ميوه و شيريني آن را در زندگي حافظان و قاريان قرآني به عنوان الگو و نمونه مشاهده تا هم خود و  هم خانواده خود را ترغيب به حفظ قرآن كنند.

 

وي بحث قرآن به ويژه حفظ آن در آموزش وپرورش و دانشگاهها را در اولويت پنجم به بعد دانست و يادآور شد: قرآن و حفظ قرآن در اين دستگاه ها اولويتي ندارد و اگر اولويت مي داشت بايد در متون درسي و اختصاصي واحد هاي دانشگاهي و درسي براي دانشجويان و دانش آموزان برنامه هاي قرآني پيش بيني مي شد و حفظ قرآن به عنوان يک درس مستقل محسوب مي شد./1307/302/ب3

ارسال نظرات