۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۴۳۳۰۳۰
معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی مطرح کرد؛

آگاهی بخشی نسبت به خطر وهابیت رویکرد تبلیغی مبلغان حوزه در ماه رمضان

معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی رویکرد تبلیغی مبلغان حوزه علمیه آذربایجان غربی در ماه رمضان را آگاهی بخشی مردم به ویژه جوانان نسبت به خطر وهابیت اعلام کرد.
وهابیت

حجت الاسلام حیدر عباسی، معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه, با اشاره به فعالیت 150 مبلغ از سوی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه استان, اظهار داشت: از این تعداد مبلغ اعزامی به مناطق شهری و روستایی 95 نفر  از مبلغان طرح هجرت و مابقی مبلغان مقطعی اعزامی از قم هستند.


وی رویکرد تبلیغی حوزه علمیه آذربایجان غربی در ماه رمضان را  آگاهی بخشی مردم به ویژه جوانان نسبت به خطر وهابیت اعلام کرد و افزود: وهابیت امروزه در حالت کاربردی داعش و در نمود اجتماعی گروه های تروریستی در عراق، سوریه و افغانستان در صدد تضعیف اسلام است.


حجت الاسلام عباسی گفت: مبلغان باید مردم را نسبت به خطر نفوذ فرهنگی و سیاسی آمریکا، اسرائیل و برخی جناح های سیاسی داخلی که گاهی کاری هایی را در راستای اهداف دشمن انجام می دهند، آگاه کنند.


دبیر اجرایی مرکز حجاب ریحانه النبی(س) ارومیه با اشاره به حضور مبلغان اعزامی از قم به استان، افزود:  این مبلغان جایگاه های پاسخ  به سؤالات شرعی اعم از احکام، عقاید و شبهات را در شهرستان ها راه اندازی کرده اند تا بتوانند پاسخگوی سوؤالات جوانان نسبت به شبهاتی که از طریق سایت های دشمن و وهابیت القا می شود، باشند.


وی با اشاره به کمبود مبلغ در آذربایجان غربی، گفت: این استان به طلابی که در قم تحصیل می کنند نیاز مبرم دارد اما بازگشت آن ها نیاز به آماده سازی یکسری زیربناها است.


معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بیان این که آذربایجان غربی به لحاظ جغرافیایی ازشرایط ویژه ای برخوردار است، اضافه کرد: این استان از لحاظ اعتقادی با مشکل وهابیت، از لحاظ فرهنگی با مشکلات بدحجابی و از لحاظ آسیب های اجتماعی با مشکل اعتیاد دست و پنجه نرم می کند و برای رفع این مشکلات زیربناهای فرهنگی لازم است چرا که قدرت فرهنگ انسان را از درون نسبت به خلاف های اجتماعی باز می دارد.


وی ابراز داشت: با از بین رفتن و کمرنگ شدن مسائل فرهنگی و ارتباط مردم با روحانیان و مبلغان دین ،تبلیغات دشمن از طریق ماهواره ها، سایت ها و شبکه های اجتماعی گسترش یافته و دامن گیر جوانان می شود.


حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: اگر مردم و خیرین بدانند که بسیاری از مسائل و مشکلات می تواند با کمک های تبلیغی و افزایش مبلغان حل شود، یقینا نسبت به رسیدگی امور مبلغان اهتمام ویژه ای می کنند./936/302/ب2

ارسال نظرات