۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۳۳۰۷۹
محقق و پژوهشگر علوم اسلامی:

ایمان به خداوند متعال بزرگترین سرمایه بشریت است

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی با بیان اینکه ایمان به خداوند متعال بزرگترین سرمایه بشریت است، گفت: انسان باید با استفاده از عقلش، با دیدن معجزات پیامبران و با مشاهده زندگی ائمه اطهار(ع) به خداوند یکتا ایمان بیاورد.
حجت الاسلام علی اصغر الهامی نیا محقق و پژوهشگر علوم اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام علی اصغر الهامی نیا، محقق و پژوهشگر علوم اسلامی و کارشناس مذهبی  عصر امروز در مسجد سیدهای اراک در جمع روزه داران با ارائه توضیحاتی درباره ایمان به غیب، افزود: زمان حضرت نوح(ع) مردم در مدت 900 سال پیغمبری ایشان ایمان نیاوردند و هر چه وی آنها را دعا کرد بی ثمر بود.

 

حجت الاسلام الهامی نیا خاطرنشان کرد: بخش مهمی از ایمان مربوط به ایمان به غیب و بخش دیگر آن مربوط به ایمان به مشهود است.

 

وی ابراز کرد: مردم پیامبران و معجزاتشان را می دیدند اما باز هم قبول نمی کردند و به خداوند یکتا ایمان نمی آودند.

 

حجت الاسلام الهامی نیا با اشاره به اینکه در آن زمان ها معجزات پیامبران محسوس بود، اظهار داشت: با وجود آنکه معجزات پیامبران محسوس بود آنها در برابر این معجزات پیغمبران را مسخره می کرده و آنها را به ناحق می کشتند.

 

حضرت نوح(ع) و ساخت کشتی

این کارشناس مذهبی ادامه داد: حضرت نوح(ع) بعد از 900 سال ارشاد قومش سرانجام آنها را نفرین کرد و خداوند از او خواست تا کشتی بسازد.

 

 وی عنوان کرد: هنگامی که نوح پیامبر(ع) در حال ساختن کشتی بود قومش او را مسخره می کردند و به خیالشان که پیامبری شغل است و به نوح(ع) می گفتند آیا شغلت را از پیامبری به کشتی سازی تغییر داده ای؟

 

 حجت الاسلام الهامی نیا با بیان اینکه مردم در آن زمان آنقدر به حضرت نوح(ع) سیلی می زدند که از گوش ایشان خون بیرون می آمد، اظهار داشت: گاهی باید انسان به پیامبر خدا ندیده ایمان بیاورد که این ایمان به غیب است.

 

 وی یادآور شد: مدافعان حرم و شهدایی که در این راه جانشان را از دست داده و به مقام والای شهادت رسیده اند ایمان به غیب و به پروردگار درشان قوی است.

 

جنگ بین المللی، داعش و وهابیت

این کارشناس مذهبی گفت: خداوند انسان را آفریده و در قرآن می فرماید: انسان می تواند جایگاهش را حتی بالاتر از فرشتگان نیز برساند.

 

 حجت الاسلام الهامی نیا تصریح کرد: الان جنگ بین المللی است و انسان با توجه به نوع خلقتش می تواند در مقابل گرما، سرما، داعش و وهابیت بجنگد اما فرشتگان را خداوند جایگاهی خاص داده که فقط باید بر روی آن ریل حرکت کنند.

 

 وی ادامه داد: الان دو سال از جنگ یمن و 6 سال از جنگ سوریه می گذرد و جوانان غیرتمند مسلمان مردانه در برابر آمریکا ایستادگی می کنند، در حالی که این کار را فرشتگان نمی توانند انجام بدهند.

 

 دعاها و مناجات در ماه مبارک رمضان

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه خداوند الرحم الراحمین است، ابراز کرد: هر کسی در عالم یک نفر را بیش از بقیه دوست دارد، مادر فرزندش را از همه دوست دارد و عشق به والدین مقدس است.

 

 وی گفت: ابراز کوچکی کردن در برابر پدر و مادر مقدس است، اما خداوند بندگانش را بیش از مادر نیز دوست دارد و این به دلیل ارحم الراحمین بودن پروردگار است.

 

 حجت الاسلام الهامی نیا بیان داشت: در ماه مبارک رمضان باید ببینیم چقدر به خداوند نزدیک شده ایم و چقدر در دعاها و مناجات های سحر و افطار پروردگار را در کنار خود دیده ایم.

 

 ایمان به غیب خصیصه ی افراد با تقوا

این کارشناس مذهبی ادامه داد: وقتی حضرت نوح(ع) کشتی را به فرمان خداوند در شهر می ساخت مردم به او می گفتند کشتی را باید در کنار دریا ساخت، در حالی که آنها از کاری که پروردگار می خواست با آنها انجام بدهد بی خبر بودند.

 

 حجت الاسلام الهامی نیا خاطرنشان ساخت: ایمان به غیب از خصیصه های افراد مومن و با تقوا است که باید در درون همه ما این ویژگی رشد و نمو کند.

 

 وی اظهار داشت: در زمان حضرت محمد(ص) نیز مردم این چنین نادان بودند و باید گفت که انسان ها متأسفانه در بیشتر اوقات عقل ندارند.

 

 این کارشناس مذهبی افزود: اگر انسان ها با دیدن معجزات پیامبران و خود این انبیاء ایمان می آوردند انسان هایی با تقوا بودند که در نزد خداوند از جایگاه ویژه ای هم برخوردار بودند.

 

حجت الاسلام الهامی نیا گفت: خداوند وقتی حضرت نوح (ع) قومش را نفرین کرد خرمایی را برای او آورد و از وی خواست این خرما را خورده، سپس هسته اش را بکارد تا از تنه این نخل کشتی برای قومش بسازد.

 

 وی تصریح کرد: اما در مدت 900 سال که زمان کمی هم نیست مردم به خداوند ایمان نیاورده و باز هم پیامبرش را با دیدن معجزاتش مسخره می کردند.

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه ایمان به خداوند متعال بزرگترین سرمایه بشریت است، خاطرنشان ساخت: انسان باید با استفاده از عقلش، با دیدن معجزات پیامبران و با مشاهده زندگی ائمه اطهار (ع) به خداوند یکتا ایمان بیاورد.

 

 حجت الاسلام الهامی نیا قرآن را بزرگترین معجزه حضرت محمد(ص) اعلام و عنوان کرد: مردم در آن زمان هم بعد از رحلت پیامبر(ص) به در خانه تنها دخترش رفته و آنجا را آتش زدند.

 

 وی گفت: پیامبر(ص) هر گاه می خواست وارد خانه حضرت زهرا(س) شود سه مرتبه سلام می کرد و حضرت زهرا(س) چون می دانست سلام ایشان برکت می آورد اجازه می داد ایشان سه مرتبه سلام کنند.

 

 این کارشناس مذهبی یادآور شد: مردم در آن زمان چون ایمان به غیب و ایمان به پروردگار نداشتند یگانه دختر حضرت محمد (ص) را به شهادت رساندند./842/202/ب2

ارسال نظرات