۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۳۳۰۹۱
امام جمعه شهرستان گرمی:

ایجاد فضای سالم فرهنگی در جامعه سبب دفع تهدیدات نرم دشمنان می شود

امام جمعه شهرستان گرمی بزرگ ترین تهدید استکبار جهانی را تهدید فرهنگی به اشکال مختلف بیان کرد و گفت: بهترین راهکار برای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان، ایجاد فضای جذاب فرهنگی و تربیتی برای حضور جوانان فارغ از فعالیت‌های معمول و روزمره است.
امام جمعه شهرستان گرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام یدالله صفری، امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گرمی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گرمی، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای حضور جوانان و نوجوانان در کلاس‌های قرآن، احکام شرعی و کسب فضایل معرفتی و معنوی دانست و خاطرنشان کرد: آنچه که در این قالب بیش از هر زمان دیگر باید مورد توجه قرار گیرد گستردگی این محافل و مجالس است که به یقین سازندگی و خروجی تربیتی آن بیش از هر زمان دیگر معلوم و مشخص می شود.

 

وی افزود: در تقارن ایام تعطیلات تابستانی و ماه مبارک رمضان در کنار فعالیت‌های بانشاط ورزشی و تفریحات سالم حضور در مجالس و محافل قرآن و ادعیه‌خوانی‌ها نیز با جذابیت‌های خاص برای جوانان توصیه می‌شود که در این ارتباط ضرورت دارد یک تدبیر مناسب و عقلانی به کار گرفته شود.

 

حجت الاسلام صفری با اشاره به رشد استفاده از فضای مجازی در بین جوانان و نوجوانان، بیان داشت: مسؤولان و متولیان امر باید بستر استفاده از فضای مجازی سالم اعم از وب سایت‌ها و وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی را فراهم آورند تا در ساماندهی، نظارت و کنترل و بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها مشکلی وجود نداشته باشد.

 

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنند تا خروجی این حضور در فضاهای مجازی به نفع تک تک افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان باشد، افزود: در آستانه فصل تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان و نوجوانان قرار داریم و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا از این فرصت برای خودسازی معنوی و همچنین آموزش و مهارت‌آموزی برای حضور م<ثر در جامعه استفاده شود.

 

امام جمعه شهرستان گرمی گفت: جوانان و عموم افراد جامعه باید از فضای سالم مجازی بهره بگیرند تا زمینه رشد آگاهی و بالندگی بصیرتی آنها فراهم آید.

 

حجت الاسلام صفری بزرگ ترین تهدید استکبار جهانی را تهدید فرهنگی به اشکال مختلف بیان کرد و اظهار داشت: در مقابله با این تهدیدها که بسیار وسیع و گسترده است آنچه که باید به عنوان راهکار اساسی مورد توجه قرار گیرد ایجاد فضای جذاب برای حضور جوانان فارغ از فعالیت‌های معمول و روزمره است تا از بستر فراهم شده بیشتر و بهتر بهره‌برداری شود./937/203/ب2

ارسال نظرات