۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۴۳۳۱۳۸
استاد حوزه علمیه:

امید به ظالم، سبب محرومیت انسان از یاری الهی می شود

استاد حوزه علمیه گفت: انسان‌های با ایمان نباید به افراد ظالم دلگرم و امیدوار باشند و این نهی صریح قرآن است زیرا از یاری خداوند محروم می‌شوند.
حجت الاسلام حسین کاردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین کاردان، استاد حوزه علمیه، امروز در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: قصص انبیای الهی برای عبرت آموزی مردم در قرآن کریم ذکر شده است.

 

حجت الاسلام کاردان با اشاره به اینکه هدف از رسالت انبیاء، هدایت مردم به سوی توحید است، بیان داشت: همه انبیای الهی، مردم را به یکتا پرستی دعوت کرده و هرگز از آنان طلب اجر و مزد رسالت نکردند، اما در مقابل بسیاری از امت‌ها انبیای الهی را مورد مسخره و آزار شدید خود قرار داده و به انکار و مبارزه با آنان پرداختند.

 

استاد حوزه علمیه بدترین نوع ظلم را انکار حق بیان کرد و گفت: امت‌هایی که منکر حقانیت انبیای الهی بودند در اصل افراد ظالمی بودند که بر خلاف فطرت‌شان عمل کردند.

 

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند سوره هود مرا پیر کرد؛ و این بیانگر رسالت سخت و دشوار حضرت هود(ع) در محیط آلوده و کفر آمیز امت دوران خود بود و خداوند متعال در سوره هود، حضرت هود(ع) را به استقامت در برابر امتش دعوت می‌کند.

 

حجت الاسلام کاردان با اشاره به اینکه خداوند در سوره مبارکه هود به صراحت بیان می‌کند که به ظالم پناه ندهید، عنوان کرد: انسان‌های با ایمان نباید به افراد ظالم دلگرم و امیدوار باشند و این نهی صریح قرآن است زیرا از یاری خداوند محروم می‌شوند.

 

ایشان در ادامه بیان داشت: اگر کسی یاری الهی را از دست بدهد یقینن یاری ظالمان را هم به دست نخواهد آورد و خداوند متعال در قرآن وعده داده که اگر کسی به ظالم تکیه کند عاقبتی سخت در انتظارش خواهد بود.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: کسانی که به آبادی دنیا اهمیت داده و از آخرت غافل می‌شوند افرادی ظالم‌ هستند چرا که حضرت علی(ع) فرمودند: کسی که به آبادی حیات دنیوی و نابودی حیات آخروی خود راضی باشد به خود ظلم کرده است؛ اطاعت از شیطان نیز ظلم به شمار می‌رود./813/202/ب2

ارسال نظرات