۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۴۳۳۱۸۲
در حاشیه یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد؛

نشست هم‌اندیشی فرهنگ عفاف و حجاب در مشهد برگزار شد

نشست هم‌اندیشی فرهنگ عفاف و حجاب با حضور حجت الاسلام لطفی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، عبدالله ارجائی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی و جمعی از نمایندگان تشکل های مردمی بانوان مشهد برگزار شد.
عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست هم‌اندیشی فرهنگ عفاف و حجاب در سالن اجتماعات نمایشگاه بین‌المللی در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد شامگاه شنبه 29 خرداد با حضور حجت الاسلام لطفی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، عبدالله ارجائی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی و جمعی از نمایندگان تشکل های مردمی بانوان مشهد برگزار شد.

 

خانم رسوخی، مسؤول ستاد مردمی عفاف و حجاب گلبهار در این نشست درباره علل کمرنگ شدن فعالیت ها در حوزه عفاف و حجاب گفت: در واقع آنچه که سبب شده است که این فعالیت ها کمرنگ به نظر برسد اینست که جبهه دشمن جلوتر از ما حرکت می کند.

 

وی با بیان این که ما در این حوزه از برنامه های برنامه ریزی شده عقب هستیم، افزود: در واقع دشمن در این عرصه برای 10 سال آینده هم برنامه دارد و حال این که ما فقط برای امروز برنامه داریم و برنامه های ما به صورت بلند مدت نیستند.

 

رضایی، مسؤول موسسه قرآنی فاطمه معصومه (س) درادامه این نشست بر افزایش آگاهی ها و بینش خانواده ها در امر عفاف و حجاب تأکید کرد و بیان داشت: متأسفانه بعضی از خانواده ها در این حوزه با احکام شرعی آشنا نیستند و به همین دلیل این مادران ناآگاه نمی توانند به دختران خود آموزش حجاب را بدهند.

 

وی درادامه بر جذب این افراد تأکید کرد و گفت: در هین شرایط افراد متدین نیز با بدحجاب ها رفتار مناسبی ندارند و این درحالی است  که اینگونه افراد به دلیل عدم آگاهی از معنا و مفهوم پوشش این رفتارها از آنها سر می زند و برای جذب آنها باید با رفتاری منطقی عمل کرد.

 

مسؤول موسسه قرآنی فاطمه معصومه(س) درادامه بر لزوم ارتباط قوی تر بین مدارس و خانواده ها برای آموزش احکام شرعی تأکید کرد و گفت: بایستی احکام تخصصی در مدارس و خانواده ها آموزش داده شود.

 

وی درادامه بی توجهی مادران به دختران و دلبستگی والدین به موبایل ها را سبب فاصله گرفتن فرزندان از محیط خانواده عنوان کرد و گفت: این درحالی است که فرزندان ما به محبت و توجه والدین نیاز دارند و برای رفع و برطرف سازی این نیاز به سمت خود نمایی در جامعه می روند.

 

رضایی ادامه داد: تبعات فرهنگ بیگانه امروز بیش از هر زمان دیگری در خانواده ها رسوخ پیدا می کند و باید این موضوع آسیب شناسی شود و به فکر جایگزینی برای این انواع مدهای نابهنجار و رفتارها و کردارهای غربی شد./202/934/ب1

ارسال نظرات