۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۴۳۳۱۸۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

قرآن‌محوری، عزت جامعه را تضمین می‌کند

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: عزت‌ جامعه در سایه اجرای تعالیم قرآنی به‌دست می‌آید و چنانچه جامعه قرآن‌محور نبوده و دستورات الهی در آن اجرا نشود، هیچ‌گاه به عزت و سعادت نخواهد رسید.
بزمانی

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: همه ما انسان‌ها در پی داشتن یک زندگی سعادت‌مند هستیم، و همه می‌دانیم اگر زندگی ما به شهادت ختم شود، بسیار عالی و اوج سعادت خواهد بود، اما در روایات داریم، چنان‌چه ملازم با قرآن باشیم و در عرصه قرآنی تلاش کنیم، پاداشی برابر با شهادت دارد.

 

وی افزود: یک رابطه معناداری بین سعادت، امنیت و گشاده‌دستی جامعه با پیروی از اصول و دستورات قرآنی وجود دارد، یعنی هر چه جامعه فرهنگ قرآنی را بیشتر در خود اجرایی کند و جامعه قرآن‌محور باشد، سعادت آن نیز بیشتر تضمین می‌شود.

 

حجت‌الاسلام بزمانی اظهار کرد: اگر مردم به سمت و سویی حرکت کنند که از ناحیه الهی و از طریق کتب وحی برای مردم جاری و ساری است، دچار مشکل نخواهند شد و اگر امروز جامعه دچار مشکل است به خاطر فاصله گرفتن از دستورات الهی و قرآن کریم است.

 

وی بیان کرد: اگر در تاریخ به سیره پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) نگاهی بیندازیم همه آن بزرگواران در حول و محور قرآن قرار گرفته یعنی ما را به قرآن‌محوری توجه داده‌اند، بنابراین قرآن‌محوری سبب می‌شود تا جامعه رنگ و بوی سعادت به خود بگیرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ما باید محکم به قرآن بچسبیم، زیرا راه برون رفت جامعه از مشکلات، توجه به قرآن و تمسک به آن است، باید قرآن را به‌عنوان یک حقیقت زنده در دستور کار خود قرار دهیم و با آن یک رابطه عاطفی و عاشقانه برقرار سازیم.

 

وی در پایان عنوان کرد: خداوند قرآن را برای یک عصر خاصی نازل نکرده است بلکه مربوط به گذشته، حال و آینده است از این رو هر وقت قرآن تلاوت می‌کنیم یک حرکتی را در ما به وجود می‌آورد و لذت و نشاط معنوی به ما می‌بخشد./303/831/ب1

ارسال نظرات