۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۳۳۲۳۸
استاد حوزه علمیه قم:

انس با نماز موفقیت زندگی را تضمین می‌کند

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که ذکر نام و یاد خدا سبب آرامش دل‌ها می شود، گفت: نماز عمود خیمه دین است که انس با آن موفقیت زندگی را تضمین می‌کند.
ترتیل خوانی نوجوانان حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی فاطمی ظهر امروز در مراسم ترتیل خوانی نوجوانان در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ذکر خداوند موجب آرامش دل ها می شود، گفت: ذکر خداوند نام و یاد خداوند بر اساس یک تقسیم‌بندی به دو دسته ذکر عملی و ذکر زبانی تقسیم‌بندی می شود.

 

وی افزود: ذکر زبانی همین اذکاری است که برای هر کدام از روزهای هفته بیان شده مانند ذکر صلوات و سایر اذکار که مداومت بر این اذکار در هنگام پریشانی و سر درگمی موجب آرامش انسان می شود.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه در کنار ذکر زبانی، ذکر عملی هم در آیات قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اذکار عملی که آرامش روحی و روانی انسان را به دنبال دارد نماز اول وقت است.

 

حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه نماز ذکری است که خداوند آن را عمود خیمه دین قرار داده و به وسیله آن بشر را هدایت کرده و از فساد و ظلم باز می دارد، گفت: آنچنان که در اسلام به نماز سفارش شده به هیچ عمل دیگری سفارش نشده است و تارک نماز کافِر و مورد لعن و نفرین خداوند است.

 

وی با اشاره به اینکه نوجوان مؤمن و انقلابی سعی می‌کند که همواره با نماز مأنوس باشد، تصریح کرد: نماز انسان را در مسیر موفقیت قرار می دهد.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه روزه دومین ذکر عملی خداوند بوده و آرامش را در زندگی انسان به دنبال دارد، گفت: شیرینی ذکر خداوند به اندازه‌ای است که انسان هیچ گاه آن را فراموش نمی کند.

 

حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه نوجوانان باید به صورت روزانه در کنار سایر برنامه‌ها، برای خود یک برنامه دینی و عبادی داشته باشند، افزود: برنامه عبادی منظم مشکلات را در میان نوجوانان کاهش داده و موجب می‌شود که نوجوان بتواند با تمرکز حواس و آرامش بیشتری سایر برنامه‌ریزی های روزانه خود را انجام دهد در حالی که تارک نماز همیشه گیج و سردرگم بوده و در قلب خود همواره یک غم پنهانی را احساس می کند.

 

وی ادامه داد: انسان با ذکر خداوند می‌تواند خود را از یک پشتوانه محکم در مشکلات و زندگی برخوردار کرده و به واسطه حمایت خداوند در سخت ترین عرصه ها پیروز شود به همین دلیل است که مؤمن باید همواره به ذکر زبانی و ذکر عملی و قلبی خداوند مشغول باشد زیرا این اذکار کلید خوشبختی و آرامش بندگان است./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات