۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۴۳۳۲۵۰
آیت الله مجتهد شبستری مطرح کرد:

فرهنگ ایثار وشهادت بزرگ‌ترین دارایی ما دربرابر تهاجم فرهنگی

امام جمعه تبریز با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن، گفت: برگزاری باشکوه چنین همایش‌هایی در تعظیم شهدا، راه آن‌ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مؤثر و ارزشمند است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی ظهر امروز در دیدار با اعضای کنگره بزرگداشت ۱۴۷ نفر از شهدای اطلاعات سپاه عاشورا، گرامیداشت شهدا را یک وظیفه و مسؤولیت قلیل در برابر فداکاری‌های آن‌ها توصیف کرد.

 

وی با اشاره به وظیفه سنگین امروز در صیانت از ارزش‌ها و تداوم سیره شهدا، تصریح کرد: برکت جان‌فشانی‌ها و تلاش رزمندگان اسلام و خون شهدا و در زیر پرچم ولایت‌فقیه، نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران آبیاری گردید و مستحکم شد، اقتدار امروز مدیون خون شهدا است.

 

امام‌جمعه تبریز بابیان اینکه ادامه راه شهدا و پیروی از آرمان‌ها و اصول انقلاب اسلامی در حقیقت تجلیل عملی از شهدای گران‌قدر است، خاطرنشان کرد: بزرگداشت یاد و خاطره شهدا به‌مثابه ارج نهادن به مسیر و اندیشه تعالی شهدا است، شهدا در حقیقت مظهر اندیشه انقلابی و حرکت الهی هستند.

 

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی سنگین دشمن و مبارزه نرم با نظام اسلامی، ادامه داد: مقام شهید آن‌چنان والا و ارجمند است که تجلیل از شهیدان بزرگوار ترویج و تجدید فرهنگ شهادت است، تعظیم شهادت امری بسیار ضروری است و همین فرهنگ شهادت است که انقلاب ما را به پیروزی رساند.

 

عضو خبرگان رهبری این مراسم را مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، نوعی تشویق و انسجام نیروها و گامی در جهت ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی دانست و تأکید کرد: برگزاری باشکوه چنین همایش‌هایی در تعظیم شهدا، راه آن‌ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مؤثر و ارزشمند است.

 

وی بابیان این‌که ادامه راه شهدا تنها با ولایتمداری و حضور فعال درصحنه‌های نظام محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز دشمن با تهاجم فرهنگی مبتذل غرب در جامعه به دنبال عملی کردن نیات شوم خود است، ازاین‌رو برگزاری چنین یادواره‌هایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب بسیار لازم و ارزشمند است.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با تأکید بر این‌که مشکلات جامعه تنها با دعا و نیایش رفع نمی‌شود، افزود: داشتن روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان یک جامعه نیز از مهم‌ترین ضروریات بوده و هست، فرهنگ ایثار و شهادت بزرگ‌ترین دارایی در برابر تهاجمات مبتذل غرب است./854/203/ب3

ارسال نظرات