۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۳۳۲۷۱
استاد حوزه علمیه قم:

قدرت وسیله خدمت به مردم است نه انتقام از آن‌ها

استاد حوزه علمیه قم قدرت را وسیله خدمت به مردم عنوان کرد نه از انتقام از آن‌ها و گفت: قرآن کریم می‌فرماید قدرت امانت خداوند است پس به مسؤولیت ها به چشم فرصت خدمت نگاه کنید.
ترتیل خوانی بانوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رانی زنجانی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون(س) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه نگاه انسان به قدرت باید نگاه به یک امانت و فرصت برای خدمت باشد، گفت: عده‌ای مانند گرگان گرسنه به قدرت و مسؤولیت های نگاه می‌کنند و قرآن می‌فرماید این عده قدرت را وسیله انتقام قرار داده و از آن به عنوان فرصت خدمت استفاده نمی کنند.

 

وی با بیان اینکه قرآن کریم با بیان داستان حضرت یوسف و برادرنش می‌خواهد به مردم نشان دهد که هر جا که بخواهد و هر کس را که بخواهد به عنوان امیر و خلیفه خود در روی زمین انتخاب می کند، تصریح کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند در این زمینه خدا را از هدفش منحرف کند و اگر تمام ابر قدرت‌ها با هم متحد شوند در این زمینه کاری از پیش نمی برند همانطور که در مورد انقلاب اسلامی ایران به همین شکل بود.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: هر جا که لازم باشد باید انسان داوطلب خدمت و پذیرش مسؤولیت های حساس باشد و بندگان مؤمن خداوند در سخت ترین شرایط در میدان عمل حاضر بوده و دین خدا را یاری می کنند.

 

خانم رانی زنجانی با اشاره به اینکه در تمام آیات قرآن کریم حقوق والدین بر فرزندان به خاطر جایگاه عظیم این دو فرشته آسمانی مورد تأکید قرار گرفته است، افزود: در آیات جزء سیزدهم تأکید شده که حتی سفر فرزند باید به اذن پدر و رضایت او باشد.

 

وی بابیان اینکه نقش اعضای خانواده در تربیت دینی فرزندان غیر قابل انکار است، ادامه داد: بر همین اساس آیات قرآن کریم بیان می‌کنند که اخلاق برادر، در برادر اثر می گذارد و اخلاق مادر در فرزند اثر گذار است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: فرزند ناصالح موجب كوری پدر و فرزند صالح موجب بینایی پدر و مادر خود می‌شود و در این زمینه دعای پدر و مادر در عاقبت به خیری فرزندان نقش بسیار مهمی دارد.

 

خانم رانی زنجانی با بیان اینکه پست و مقام نبايد ما را از احترام به والدين غافل كند، گفت: کسی که به خاطر امور دنیوی پدر و مادر خود را رها می‌کند خداوند رحمتش را از او گرفته و چنین انسانی در آینده اگر فرزندی داشته باشد با واکنش متقابل فرزندان خود در این زمینه روبه رو خواهد شد به همین علت بیان شده که به هر شکلی که با فرزندان خود رفتار می‌کنید فرزندانتان نیز به همان شکل با شما رفتار خواهند کرد؛ بنابراین همان‌گونه که انتظار داریم فرزندان ما با ما رفتار کنند به همان شکل با والدین خود رفتار کنیم./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات