۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۳۳۲۷۲
استاد حوزه علمیه:

اسلام مثلث فطرت، جامعیت و ابدیت را تشکیل می دهد

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اسلام مثلث فطرت، جامعیت و ابدیت را تشکیل می دهد گفت: هر کس که از این مثلث دور شد گریزان شده و به انزوا کشیده می شود.
حجت الاسلام سید محمد حسین حائری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید محمد حسین حائری زاده استاد حوزه علمیه ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد جامع کرمانشاه ابراز داشت: واقعیت های قرآن و شریعت آسمانی وجود مقدس انبیاء الهی را آشکار می کند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به خطبه 147 نهج البلاغه تصریح کرد: بعثت، اسلام، عاشورا، غدیر و مهدویت را با خود به همراه داشت لذا وظیفه مسلمانان، احیا وزنده نگه داشتن ارزش های ناب اسلام می باشد.

 

وی تأکید کرد: یکی از مهم ترین وظایف مردم به خصوص قشر مجاهد روحانیت، ترویج دستورات الهی از جمله امر به معروف و نهی از منکر است.

 

حجت الاسلام حائری زاده یادآور شد: اسلام مثلث فطرت، جامعیت و ابدیت را تشکیل می دهد و هر کس که از این مثلث دور شد گریزان و به انزوا کشیده می شود.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به ضلع اول اسلام بیان داشت: ضلع اول اسلام فطرت است، آلوده نشدن فطرت انسان اجرای احکام و قوانین دین را لذت بخش خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه امروز منشأ تمام اختراعات و اکتشافات اسلام است بیان داشت: اسلام جامعیت است، امروز شاهد این هستیم که هر اختراعی و اکتشافی در جهان صورت می گیرد به گونه ای وابسته و مرتبط به اسلام است، اگر صنعت و تکنولوژی به نفع اسلام بکار گرفته شود سبب ترویج اسلام در جهان خواهد شد.

 

حجت الاسلام حائری زاده ابدیت را ضلع دیگری از اسلام دانست و یادآور شد: ضلع بعدی اسلام ابدیت است و هیچ گروه یا جناحی نمی تواند اسلام را از بین ببرد، دشمنان اسلام مقطعی بوده و همانند گروهک های تکفیری و دست نشانده دشمنان اسلام پس از مدتی ساقط می شوند.

 

 استاد حوزه علمیه گفت: حقیقت دین متعلق به اسلام است، مسلمانان به جز اسلام به هیچ مکتب و اندیشه ای در زندگی نیاز ندارند، قرآن مسیرهای سعادت و خوشبختی را برای مسلمانان تشریح کرده است.

 

وی در پایان تأکید کرد: مراقب باشیم که در هر شرایطی به سوی خدا گام برداریم و حضور در مساجد، هیئات مذهبی به عادت و کار روزانه تبدیل نگردد، بعثت رسول اکرم (ص) برای این بود که مردم از عبادت غیر خدا به معنای حقیقی به عبودیت دست پیدا کنند./857/202/ب3

 

 

ارسال نظرات