۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۴۳۳۳۰۱
نماینده ولی فقیه در استان البرز:

غنی‌سازی اوقات فراغت با ارائه آموزش دانش زندگی همراه باشد

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: برای برنامه‌ریزی اوقات فراغت باید آموزش مهارت‌های زندگی را در اولویت قرار دهیم.
حسینی همدانی

به گزارش خبرگزاری رسا در البرز، نشست شورای آموزش و پرورش استان البرز بعدازظهر امروز برگزار شد. در بخشی از این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی طی سخنانی اظهار داشت: دشمنان اسلام و انقلاب تمام توان خود را برای تهاجم فرهنگی علیه اصول، اعتقادات و باورهای امت اسلامی به کار بسته‌اند.

وی افزود: به همین دلیل است که مقام عظمای ولایت به طور مرتب بر ضرورت هوشیاری و آمادگی دستگاه‌های فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تاکید می‌فرمایند.

وی تلاش در جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان را بسیار مهم، دقیق و حساس توصیف کرد و گفت: اگر نتوانیم از این فرصت بدرستی بهره‌مند باشیم آسیب‌های جدی را متحمل می‌شویم.

خطیب جمعه شهرستان کرج با اشاره به برپایی پایگاه‌های تابستانی و اجرای برنامه‌های جهت غنی‌ساز اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: این کلاس‌ها باید همراه با ارائه آموزش‌هایی در جهت ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی همدانی تصریح کرد: در صورت اینکه برنامه‌های اوقات فراغت به صورت هدفمند و کارشناسی تنظیم شده باشد می‌توانیم مهارت‌های زندگی سالم و شیوه‌های زندگی اسلامی را به جوانان آموزش دهیم.

وی با اشاره به وجود برخی رفتارهای نامناسب در جامعه ما از جمله بداخلاقی، پرخاشگری و آسیب‌های فرهنگی گفت: اگر مهارت‌های زندگی سالم را به دانش‌آموزان و پایگاه‌های تابستانی آموزش دهیم آنها می‌توانند افرادی مسئولیت‌پذیر در جامعه بوده و زندگی خود را بر اساس اصول و پایه‌های سبک اسلامی و ایرانی تمرین کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: از سوی دیگر برنامه‌های اوقات فراغت باید متناسب با شرایط سنی دانش‌آموزان و گروه‌های سنی تنظیم و اجرا شود تا دانش‌آموزان جلب و جذب این دوره‌ها شوند./922/101/ب3

ارسال نظرات