۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۴۳۳۳۱۸
محقق و پژوهشگر علوم اسلامی:

آغاز زندگی واقعی انسان ها در آخرت است

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی گفت: زندگی اصلی انسان ها در آخرت آغاز می شود، پس بشر باید به آخرت نیز ایمان داشته باشد.
حجت الاسلام علی اصغر الهامی نیا، محقق و پژوهشگر علوم اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام علی اصغر الهامی نیا، محقق و پژوهشگر علوم اسلامی و کارشناس مذهبی  عصر امروز در مسجد سیدهای اراک در جمع روزه داران بیان کرد: زندگی اصلی انسان ها در آخرت شروع می شود، پس بشر باید به آخرت نیز ایمان داشته باشد.

 

مهم ترین بخش ایمان؛ ایمان به عالم غیب است

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی اظهار داشت: بخشی از ایمان به عالم ظاهر، شواهد و شهود و بخش دیگری از ایمان به عالم غیب برمی گردد.

 

این کارشناس مذهبی مهم ترین بخش ایمان را ایمان به عالم غیب اعلام و عنوان کرد: ایمان به خدا، ایمان به صفات الهی و دستگاه عظیم فرشتگان تشکیل دهنده ایمان به غیب هستند.

 

 حجت الاسلام الهامی نیا افزود: خداوند به وسیله فرشتگان تمام ذات عالم را تربیت و هدایت می کند.

 

خداوند دارای 1001 اسماء است

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی اظهار داشت: خداوند دارای 1001 اسماء است که در دعای بی نظیر جوشن کبیر این اسماء ذکر شده اند.

 

حجت الاسلام الهامی نیا عنوان کرد: مجموعه دعاهای معصوم در هیچ جایی از دنیا پیدا نمی شوند و هیچ کسی همچون معصومین نتوانسته اند به این زیبایی با خداوند متعال حرف بزنند.

 

 محقق و پژوهشگر علوم اسلامی ادامه داد: آهنگ زیبای دعای ابو حمزه ثمالی با این محتوای قوی و غنی و ظاهری زیبا در هیچ جایی از دنیا و در تاریخ بشریت وجود ندارد.

 

حجت الاسلام الهامی نیا یادآور شد: فرشتگانی که مرتب از بالا به پایین می آیند و مرتب از پایین به بالا می روند از بالا برای انسان تفضل خدا را آورده و وقتی از پایین به بالا برمی گردند گناهان انسان ها را با خود حمل می کنند.

 

مسلمانان افتخار دارند که صحیفه سجادیه برای آنها است

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه مسلمانان افتخار دارند که صحیفه سجادیه برای آنها است، گفت: اسم شریف «الله» که تجمیع تمام کمالات است در دعای جوشن کبیر مفصل باز می شود.

 

 محقق و پژوهشگر علوم اسلامی تصریح کرد: باید در ماه رمضان بیشتر به یکی از اسماء خدا ایمان بیاوریم و آن نیز سیئات است.

 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: خداوند وقتی می بیند انسان حال خود را تغییر داده و توبه می کند، او نیز حال بد گذشته اش را از سیئه به حسنه تغییر می دهد.

 

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی خاطرنشان کرد: انسان باید معتقد باشد و بداند که خدایی زیبا داریم و او تنها کسی است که در عالم هر کاری را اراده بفرماید انجام می دهد.

 

سازمان ملل در راستای حفظ اسرائیل تأسیس شد

 حجت الاسلام الهامی نیا افزود: اگر مؤمن به این اعتقاد داشته باشد همچون پیامبر(ص) که با تک تک سلول هایش این موضوع را باور داشت دیگر در برابر هیچ قدرتی نخواهد ترسید.

 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: بعد از جنگ جهانی دوم سازمان ملل در راستای حفظ اسرائیل تأسیس شد.

 

 حجت الاسلام الهامی نیا در ادامه ابراز کرد: دقیقا الان این سازمان نوکر این رژیم صهیونیسم است؛ از این رو اگر انسان به قدرت اراده خدا اعتقاد داشته باشد در برابر تمام این قدرت ها ایستادگی خواهد کرد./842/202/ب2

ارسال نظرات