۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۴۳۳۳۱۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

خمس، تواضع در برابر خدا است

استاد برجسته اخلاق با مهم خواندن فریضه پرداخت خمس، گفت: کسی که اقدام به پرداخت خمس می‌کند قطعا از تکبر دور خواهد ماند.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان عصر امروز در مسجد امیر(ع) گفت: پیامبر گرامی اسلام محمد مصطفی(ع) فرموده‌اند؛ تواضع یکی از نشانه‌های انسان‌های اهل فهم و دانایی است.

وی افزود: تواضع در برابر خداوند، ضد تکبر ابلیسی است پروردگار عالم به فرشتگانش در زمان خلقت آدم امر کرده است؛ نهایت تواضع و فروتنی را در پیشگاه انسان داشته باشند. باید توجه داشت که ابلیس با خود‌ بزرگ‌بینی نتوانست در مقابل انسان سجده کند.

خطیب مشهور استان تهران در خصوص خمس، تاکید کرد: در خصوص مسأله خمس بیش از 100 کتاب مستقل از صاحب‌نظران و عالمان شیعی داریم، افرادی که خمس مال خود را نمی‌پردازند مال حلال خود را به حرام آلوده کرده‌اند.

استاد برجسته حوزه علمیه پیرامون موضوع خمس‌گیرندگان، بیان داشت: فقهای شیعه به نیابت از امام زمان(عج) در عصر غیبت وظیفه گرفتن خمس را از مسلمین دارند خمس از احکام واجب بر گردن مسلمانان است.

وی گفت: دادن خمس همان تواضع و فروتنی در پیشگاه پروردگار عالم است و ادا نکردن این فریضه واجب تکبر در برابر خداوند عالم است.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان با اشاره به انسان‌های اهل فهم و دانایی قبل از نزول قرآن، اظهار داشت: این افراد که همانا مسیحیان، یهودیان، بت‌پرستان و زرتشیان بوده‌اند با شنیدن آیات قرآن، کمال تواضع را اعلام می‌کنند.

خطیب مشهور استان تهران در پایان گفت: هرفردی  برای خداوند و مردم فروتنی کند پروردگار عالم او را به مراتب بالای انسانی می‌رساند.

محقق علوم قرآنی پیرامون موضوع ایمان به کلام الله، یادآور شد: عده‌ زیادی از یهودیان و مسیحیان با شنیدن آیات قران قلب‌های آنان نرم گشته و به دین مبین اسلام مشرف گشته‌اند، خدمات شایسته‌ای را برای جامعه اسلامی انجام داده‌اند./856/202/ب3

ارسال نظرات