۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۴۳۳۳۳۲
آیت الله حیدری:

حمد خداوند، شکرگزاری نعمت های الهی است

آیت الله حیدری با بیان اینکه شکرگزاری امری فطری بوده که خداوند در نهاد ما قرار داده و بر ما واجب کرده است، گفت: حمد نعمت های خداوند، شکرگزاری و به صورت شکر قلبی، زبانی و عملی بیان می شود.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، با حضور در برنامه «شرح دعای افتتاح» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با قرائت بند «اَلْحَمْدُللِهِ الَّذی لَمْ یَتَّخِذْ صاحِبَهً وَلا وَلَداً وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ شَریکٌ فِی الْمُلْکِ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ وَلِیٌّ مِنَ الذُّلِّ وَ کَبِّرْهُ تَکْبیراً» از این دعا گفت: فطرت خدادای مشرکان آنها را به عبادت خدا سوق می دهد و با بهانه عدم رؤیت خداوند، بت هایی را به عنوان خدایان ساخته و به عبادت آنها روی آوردند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اقدام مشرکان از لحاظ عقلی باطل و نادرست است، تصریح کرد: رؤیت خداوند با بصیرت و درون دل­ها با توجه به آیه های قرآنی از جمله «نحن اقرب الیه من حبل الورید» بسیار به انسان­ نزدیک است.

 

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به دیگر آیه های قرآنی درباره نزدیکی خداوند با انسان ها در همه زمان ها و مکان ها خاطرنشان کرد: آگاهی از ناظر بودن خداوند بر انسان، انسان را در سلوک خود مقیدتر و از میل به گناه بازمی دارد.

 

آیت الله حیدری در بخش دیگری از سخنان خود عبارت «کَبِّرْهُ تَکْبیراً» را ردکننده برگرفتن شریک و شبیه برای خداوند از سوی مشرکان و مغایر با عقل برشمرد و افزود: «حمد» در برابر نعمت های خداوند به معنای شکرگزاری است و شکرگزاری انعام کننده امری فطری که خداوند به صورت فطری بر ما واجب کرده است.

 

این مقام مسؤول در پایان سخنان خود شکرگزاری نعمت های الهی را فزوننده آنها و کفر و ناسپاسی را آورنده عذاب الهی دانست و خاطرنشان کرد: منظور از شکرگزاری در مرحله نخست شکرقلبی و اعتراف به وجود نعمت ها از سوی خداوند و سپس بر زبان جاری ساختن این شکر و در عمل این اعتقاد را با استفاده از اعضای بدن خود در میل به نیکی ها و دوری از بدی ها نمایان کند و این شکرگزاری ها تقوا و متقی بودن را به همراه خواهد داشت./202/9456/ب1

ارسال نظرات