۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۴۳۳۳۳۵
استاد حوزه و دانشگاه:

عزت، سربلندی و امنیت جامعه در گرو پیروی از ولایت است

حجت الاسلام مهدوی ارفع عزت، سربلندی و امنیت را در گرو پیروی از ولایت دانست و گفت: اگر از راه غیر دین بخواهید معیشت مردم را درست کنید وحدت کلمه از بین می رود و اگر وحدت کلمه از بین برود مردم تبعیت از رهبر ندارند و احکام اسلامی اجرا نمی ‏شود.‏
حجت الاسلام مهدوی ارفع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدوی ارفع، استاد حوزه و دانشگاه، عصر امروز در مدرسه علمیه امام صادق(ع)، گفت: هر چه امیرمومنان(ع) تلاش کردند تا به مردم بفهمانند که از کنار ولی خود پراکنده نشوید و در کنار او بایستید و پشتیبان ولی خود باشید تا به اجر و پاداش و اعلی علییین برسید اما گوش نکردند.

 

وی ادامه داد: عبدالله بن عمر که خود را از صحابه پیامبر(ص) می دانست موقع بیعت با امیرمومنان(ع) شک داشت و گفت اگر همه بیعت کردند من هم بیعت می کنم، در واقع منتظر عوام بود، با امام حسن (ع)و سید الشهدا (ع)هم همراهی نکرد و به دنبال زندگی دنیایی رفت و در آخر عمرش با حجاج بیعت کرد.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع  بیان داشت: در خطبه 216 نهج البلاغه حضرت علی(ع)درباره حق ولی جامعه سخن می گویند، خداوند حق ولایت را برجامعه واجب گردانده است، در میان حقوق الهی بزرگترین حق، حق مردم بر رهبر و حق رهبر بر مردم است، اگر این حقوق متقابل درست عمل شود جامعه اسلامی مستحکم و غیر قابل نفوذ و شکست می شود و دوره شکوفایی احکام اسلامی آغاز می شود.

 

وی اظهار داشت: وقتی حکومت اصلاح شود مشکلات حل خواهد شد و احکام و فروعات اسلامی در آن رعایت می شود، اگر زمامداران اصلاح شوند حکومت اصلاح می شود، وقتی حضرت علی(ع) در 19 رمضان ضربت خوردند فقط ایشان نبودند که گفتند راحت شدم بلکه مردم هم اظهار خرسندی کردند و گفتند از سخت گیری ها و تندروی  های علی(ع) راحت شدیم.

 

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: اگر عزت، سربلندی و امنیت می خواهید باید پای رهبری بایستید، اگر اعتنا نکردید و از راه غیر دین بخواهید معیشت مردم را درست کنید وحدت کلمه از بین می رود، مهم ترین کلید واژه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری وحدت کلمه است، اگر وحدت کلمه از بین برود مردم تبعیت از رهبر ندارند و احکام اسلامی اجرا نمی شود.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع گفت: معیار اعتدال حضرت علی(ع) بود، کسانی که می گفتند علی(ع) تندرو بود گمراه بودند، حضرت علی گفتمان پیامبر(ع) را در جامعه اجرا می کردند، امروز باید در جامعه گفتمان انقلاب را دنبال کنید و از گفتمان زاویه دار با انقلاب پرهیز کنید.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مردمی که ساده زیستی برایشان ارزش بود بخاطر حرکت فرهنگی شیطانی برایشان ضد ارزش شد، انقلابیونی که در زمان پیامبر(ص) از یک جنگ به سراغ جنگ دیگری می رفتند در زمان حضرت علی(ع) چهره عوض کردند و دنیاپرست شدند و از کنار ولی خود پراکنده شدند./202/869/ب1

ارسال نظرات