۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۴۳۳۳۴۰
نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

ضرورت توجه حوزه و دانشگاه به ترویج معارف قرآنی

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: ضروری است در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها که نقش مؤثری در زمینه ترویج علوم مختلف دارند بیش از پیش به ترویج قرآن و علوم قرآنی پرداخته شود.
امام جمعه شهرکرد

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، که در حاشیه بازدید از نمایشگاه بزرگ کتب و نرم‌افزارهای علوم قرآنی این استان انجام گرفت با اشاره به اینکه قرآن و علوم مرتبط با آن باید بیش از گذشته در جامعه رواج یابد، اظهار داشت: لازم است برای آموزش محتوای قرآن و مفاهیم آسمانی آن تلاش بیشتری صورت گیرد.

 

نماینده ولی ‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه قرآن معجزه ماندگار پیامبر اکرم(ص) است و باید سرلوحه زندگی همه قرار گیرد، بیان داشت: تفسیر، قرائت و سایر فعالیت‌های مربوط به قرآن بسیار مفید بوده اما شایسته است که به محتوای قرآن بیشتر اهتمام شده و سمت و سوی آموزش‌های قرآنی را به سمت آموزش محتوای این معجزه عظیم ببریم.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌هایی با عنوان قرآن کریم و عترت اقدام بسیار ارزنده‌ای است که لازم است در راستای آشنایی بیشتر اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان با علوم قرآنی صورت گیرد، تصریح کرد: نمایشگاه‌ها باید به سمت درس‌آموزی حرکت کنند تا نتیجه مورد نظر از اجرای آن‌ها به دست آید.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه قرآن و عترت مکمل همدیگر هستند و باید از هر دو به خوبی بهره‌مند شد، خاطرنشان کرد: قرآن نور هدایت‌گر بشر است و باید مسائل معرفتی نیز در کنار گسترش قرآن مطرح شود و تاکنون نتوانسته‌ایم به وظایف خود در برابر استفاده کامل و بهینه از قرآن عمل کنیم که لازم است فعالیت‌های فراوانی در این راستا انجام شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حقایق قرآن کریم بسیار زیاد است و هر مقدار انسان تلاش کند می‌تواند به این حقایق عظیم دست پیدا کند، اظهار داشت: باید در نمایشگاه‌های قرآن و علوم قرآنی مباحث تخصصی مربوط به قرآن و مفاهیم آن بیان شود و در غرفه‌های مختلف با توجه به موضوع آن غرفه فعالیت‌ انجام شود.

 

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: ضروری است در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها که نقش مؤثری در زمینهٔ ترویج علوم مختلف دارند بیش از پیش به ترویج قرآن و علوم قرآنی پرداخته شود.

 

وی با اشاره به اینکه استفاده مطلوب از قرآن کریم نیازمند تحقیق، تدبر و عقلانیت است و جامعه امروز نیاز بسیار شدیدی به بهره‌مندی از رهنمون‌های این کتاب الهی دارد، تشریح کرد: باید نمایشگاه‌ها به گونه‌ای باشد که بازدیدکنندگان سبک زندگی قرآنی را بیاموزند و بدون بهره آموزشی از نمایشگاه خارج نشوند چراکه هدف از ترویج قرآن کریم و علوم مرتبط با آن تغییر سبک زندگی مردم به سبک زندگی دینی و معرفتی است.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری ابراز داشت: در حوزه ترویج علوم قرآنی نمی‌توان به صورت بخشی‌نگری اقدام کرد و باید همه مردم و مسؤولان تلاش خود را به کار گیرند و در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه قرآن مجید معجزه‌ای است که باید تمرکز حداکثری خود را برای بهره‌مندی از راهنمایی‌های آن قرار دهیم، یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی که دارای حکومت اسلامی است وظیفه سنگینی در حوزه ترویج قرآن کریم و مفاهیم آسمانی آن دارد و هر فردی بخواهد از قرآن به عنوان چراغ راه استفاده کند به یقین موفق خواهد بود چراکه هر آنچه بشر در زمینه راهنمایی نیاز داشته باشد در قرآن کریم وجود دارد.

 

امام جمعه شهرکرد افزود: رهبر معظم انقلاب اهمیت فراوانی برای قرآن کریم قائل هستند به گونه‌ای که در جلسات قرآن کریم حضور دارند و حضور در محفل قرآن در نخستین روز از ماه مبارک رمضان را نیز در اولویت برنامه‌های خود قرار دادند که این امر بیانگر اهمیت ویژه ایشان به قرآن است./202/9457/ب1

ارسال نظرات