۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۴۳۳۳۷۰
در حاشیه نمایشگاه قرآن صورت گرفت؛

رونمایی از ۷ اذان مصوب شورای عالی قرآن کریم

در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم مراسم رونمایی از هفت اذان مصوب شورای عالی قرآن کریم برگزار شد.
v,klhdd

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن در مراسم رونمایی از هفت اذان به مصوب شورای عالی قرآن کریم که شامگاه یک شنبه در مصلی امام(ره) برگزار شد با اشاره به اینکه باید مقام موذنان را در جامعه تکریم کرد اظهار داشت: توجه به مقام موذنان از این جهات است که لحظات خوش با صوت این عزیزان جذاب‌تر است.

 

وی ادامه داد: این مراسم با همکاری رسانه ملی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی قرآن کریم متولیان برگزار می‌شود، در این راستا رادیو قرآن به جهت ارتباط تنگاتنگی که با شورای عالی قرآن دارد کار رونمایی را انجام داده و برای ما مایه افتخار است که توانسته‌ایم این مراسم را در اواسط ماه مبارک رمضان برگزار کنیم.

 

مدیر رادیو قرآن با بیان اینکه این در این مراسم از هفت اذان رونمایی می‌شود خاطرنشان کرد: امسال اذان‌های مصوب شامل 3 تن از موذنین مصری به نام‌های محمد طوخی، متولی عبدالعال و هلباوی و 4تن از موذنان ایرانی به نام‌های محمدحسین سبزعلی، رحیم خاکی، محمدرضا لطیفی نیا و علی قاسم‌آبادی است.

 

در ادامه این مراسم علی اکبر حشمتی  معاون نظارت بر شورای عالی قرآن کریم با بیان اینکه حدود 95 شبکه رسمی در کشور فعالیت دارند ابراز داشت: در این راستا 95 شبکه هر وعده حدود 260 اذان پخش می شود و در ماه عددی نزدیک به 7 هزار و 800 اذان در شبکه های مختلف طنین انداز می شود و این میزان در سال به 96 هزار عدد می رسد، با توجه به این رونمایی از این 7 اذان تعداد اذان ها به 31 عدد افزایش یافته است.
 

وی افزود: اذان‌ها برای تولید در یک شورای کارشناسی مجرب ارزیابی می شوند که تعدادی از اساتید زبده در آن حضور دارند، به همین منظور برای تاییدیه استاندارد هر اذان باید هر 11 نفر عضو این شورا حضور داشته و امتیاز لازم را بدهند.

 

معاون نظارت بر شورای عالی قرآن کریم با اشاره به اینکه تعداد اذان‌گو در کشور ما کم است خاطرنشان کرد: اذان گفتن جرأت می‌خواهد، به این ترتیب ما در این شورا اذان‌ها را عیار بندی می‌کنیم و هر اذان از عیار خاصی برخوردار است، شبکه‌های صدا و سیما نیز عیار دارند و پخش این اذان‌ها از شبکه‌های سیما بر اساس همین عیار است.
 

در این مراسم حجت الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی کوتاه به تمامی مدعوین و قاریانی که برای بخش اذان تلاش می‌کنند خوش آمد ویژه‌ای گفت.
 

گفتنی است، در این مراسم اساتید برجسته‌ای همچون وحید خاکی، محمد حسین سبزعلی، عباس امام جمعه ، حسینعلی شریف حضور داشتند./202/816/ب1

ارسال نظرات