۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۴۳۳۳۸۵
امام جمعه موقت تهران:

عرفان‌های نوظهور غیرت جوانان را نشانه گرفته است

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با هشدار به خانواده‌ها، گفت: عرفان‌های نوظهور در کمین جوانان قرار دارند و می‌خواهند با اشاعه فحشا و فساد غیرت جوانان را از بین ببرند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شامگاه یک‌شنبه 30 خرداد در مهدیه امام حسن مجتبی(ع)، گفت: در قرآن کریم داستان‌های آموزنده‌ای نقل شده است، فتوحاتی که از سوی عده‌ای جوان به پیروزی باورنکردنی منجر گشته است.

 

وی افزود: از آغاز خلقت تا پایان بشریت حدود 1000 نفر دین خدا را بیمه کرده‌اند 313 نفر این افراد اصحاب طالوت بوده‌اند، در جریان جنگ طالوت و جالوت با کمترین امکانات با اتکا به نصرت الهی به پیروزی دست یافتند.

 

استاد حوزه علمیه پیرامون موضوع فرمایشات مقام معظم رهبری، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب بار‌ها در فرمایشات خود جامعه را به دست خدا توجه داده‌اند، ایشان یادآور شده‌اند که؛ غلبه بر قدرت ساواک و بیرون کردن شاه بی‌تردید معجزه الهی و دست غیبی خداوند بوده است.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به کسانی که دشمن را بزرگ می‌پندارند، تاکید کرد: این افراد فاصله زیادی از آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدا گرفته‌اند. معمار کبیر انقلاب همیشه دشمن را خوار و کوچک می‌شمردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی درباره اقتدار روحی، تاکید کرد: هر دستی که به مسلملنان عزت و اقتدار روحی ببخشد و شعار ما می‌توانیم را در جامعه اسلامی نهادینه کند، رعب و وحشت از دشمن در جامعه را از میان خواهد برد.

 

خطیب مشهور استان تهران درباره تکرار گناه، اظهار داشت: گناه مسلمانان قلب امام زمان(عج) را به درد می‌آورد گناه و تکرارش قلب مومن را تیره و تار می‌کند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به دین مبین اسلام، گفت: اسلام در ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی روی جوانان حساب باز کرده است، بنا به روایتی از پیامبر گرامی اسلام  حضرت محمد مصطفی(ص)  همانا قلب جوانان را رئوف و رقیق می‌دانستند ضمن اینکه سفارش بسیاری به مراوده با جوانان می‌کردند.

 

وی گفت: باید مراقب جوانان بود که مبادا گرفتار عرفان‌های نوظهور و مدعیان بی‌حقیقت شوند، گروه‌های منحرف دینی با شیادی جوانان را جذب خود می‌کنند، اعتقاد، ناموس و غیرت جوانان را از بین می‌برند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان گفت: دغدغه فرهنگی، بیکاری و جوانان از اولویت‌های سفارشات مقام عظمای ولای به مسؤولان است، باید در فضای پسابرجام دولت به موضوع اشتغال توجه بیشتری کند، ضمن اینکه وزارتخانه‌هایی همچون «وزارت علوم» باید درباره فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب بیشتر کوشا باشند و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را مدنظر قرار دهند، زیرا در خصوص کارهای فرهنگی و تربیتی در بیشتر موارد شاهد شعارزدگی هستیم./202/856/ب1

ارسال نظرات