۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۳۳۴۰۸
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی:

سلامت جامعه در گرو خانواده سالم و اسلامی است

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی قم گفت: سلامت هر جامعه در گرو داشتن خانواده‌های سالم و دینی است؛ بنابراین اگر بنیان خانواده در یک جامعه تضعیف شده و متزلزل باشد، جامعه رو به نابودی می رود.
زینتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام علی زینتی، عضو هیأت علمی جامعة المصطفی قم، امروز در همایش «روابط در خانواده از منظر اسلام» که در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: در اسلام ازدواج و تشکیل خانواده امری بسیار مهم تلقی می‌شود، چرا که ازدواج پاسخی مشروع به نیازهای طبیعی بشر است و زمانی که نیازی به خوبی برطرف شود تأثیر آن در آرامش روح و جسم کاملاً مشهود خواهد بود

 

وی اظهار کرد: همچنین ازدواج از آن جهت که موجب بقای نسل و تربیت فرزندان شده و جامعه را از خطرات و مشکلات جدی گوناگون مادی، اخلاقی و روحی نجات داده و به عبارتی موجب طهارت و سلامت جامعه میشود، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: خانواده رکن اساسی یک جامعه است و پویایی و نشاط جامعه در حقیقت بستگی به روابط صحیح در خانواده‌ها دارد؛ همچنین داشتن یک خانواده سالم در وهله نخست منوط به داشتن ملاک‌های درست در انتخاب همسر بوده که مهم ترین آن‌ها ایمان و اخلاق است.

 

وی افزود: هر چیز ارزشمندی، نیازمند مراقبت فراوان است لذا زنان و مردان باید با شناخت وظایف همسری خود، با رعایت احترام همسر، خوش اخلاقی و رعایت حقوق همسر، در حفظ این کانون ارزشمند تلاش کنند.

 

حجت‌الاسلام زینتی عنوان کرد: امروزه، خانواده در کانون حملات جنگ نرم قرار دارد و دشمنان در صدد هستند تا در آیندهای هر چه زودتر، مفهوم ازدواج و خانواده را از جامعه اسلامی محو کنند از این رو مردان و زنان جامعه اسلامی باید با شناخت ابزارهای این جنگ نرم و رعایت دستورات دین اسلام در این زمینه، خانواده و در نهایت جامعه خود را از آسیب دشمنان حفظ کنند.

 

وی در پایان بیان کرد: سلامت خانواده یکی از مهمترین مسائل در سلامت و رشد فرد و هم چنین پویایی و توسعه همه جانبه در جامعه است؛ تعالی یک جامعه بدون جدی گرفتن نقش خانواده حاصل نمی‌شود، بنابراین باید بر تحکیم پیوند و روابط اعضای خانواده تأکید شود./203/831/ب1

ارسال نظرات