۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۴۳۳۴۱۳
آیت الله مجتهد شبستری:

روند کند رشد علمی در کشور باید جبران شود

امام جمعه تبریز در جمع بسیج اساتید استان با اشاره به نارضایتی رهبر انقلاب از رشد علمی کشور، گفت: باید این روند کند رشد علمی با شتاب و سرعت جبران شود.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، ظهر امروز در دیدار با بسیج اساتید دانشگاه آذربایجان شرقی، با اشاره به رشد کند علمی در کشور، اظهار داشت: این روند در رشد علمی کشور مورد قبول نیست.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از رشد علمی دانشگاه‌ها ناراضی هستند و باید با سرعت عمل این کوتاهی به وجود آمده را جبران کرد، ابراز داشت: در سال‌های اخیر رشد علمی کشور روند مطلوبی را نداشته است و این نقیصه بزرگ باید به هر نحوی جبران شود و رشد علمی شتاب بیشتری را به خود بگیرد.

 

امام‌جمعه تبریز با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن، خاطرنشان کرد: اساتید بسیجی در شرایط فعلی که موردتهاجم فرهنگی دشمنان قرار گرفته‌ایم در عرصه‌های فرهنگی فعال‌تر عمل کنند، اساتید فرماندهان جنگ نرم امروز با دشمن هستند، دشمن به نبال ضربه سنگین فرهنگ به کشور و جوانان است.

 

وی با بیان اینکه جهاد امروز سنگین و دارای ابعاد مختلف فرهنگی است، ادامه داد: جهاد فقط نبرد سخت با دشمن و به دست گرفتن سلاح نظامی نیست، بلکه همین مجاهدت نرم و فرهنگی خودش از اصلی‌ترین و بالاترین جهادها است که دشمن نظام اسلامی و ارزش‌های انقلابی را با آن نشانه رفته است.

 

عضو خبرگان رهبری فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر را یکی از ابزارهای نبرد نرم امروز دانست و ابراز داشت: در ترویج و انجام فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر باید از شیوه‌ها و الگوهای عملی ائمه معصومین(ع) درس گرفت و به کاربست تا سدی در برابر تهاجم فرهنگ دشمن باشد.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سرافراز چمران، تصریح کرد: شهید چمران انسان مخلص، متعهد، انقلابی صدیق و مطیع امام راحل بود که در لبنان، غائله کردستان و دفاع مقدس منشأ خدمات مؤثری به اسلام و انقلاب شد و بالاخره در دهلاویه به درجه رفیع شهادت نایل شد.

 

آیت‌الله شبستری در ادامه با اشاره به شخصیت انقلابی و الهی شهید چمران وی را الگویی بی‌نظیر برای نسل جوان توصیف کرد و ابراز داشت: شخصیت شهید چمران باید به‌ عنوان الگویی نمونه برای اساتید، دانشجویان و جوانان تبیین و معرفی شود، امروز باید اساتید دانشگاه‌ها به فکر تربیت چمران‌ها باشند./854/202/ب2

ارسال نظرات